Ingezonden persbericht


Persbericht

Populariteit nieuwste multimediaproducten stijgt

~ Kieskeurig ziet sterke stijging zoekgedrag digital receivers, mediaspelers en Full HD-televisies ~

Culemborg, 27 maart 2009 - Filmpjes, foto's en muziek opslaan en afspelen op ieder gewenst moment wordt steeds belangrijker voor consumenten. Dit blijkt uit een flinke stijging in het aantal kliks op Kieskeurig.nl naar mediaspelers, digital receivers en Full HD- en HD-televisies.

Digitale televisie groeit
Dat er groeipotentieel in deze markt zit, blijkt wel uit het feit dat het aantal zoekopdrachten naar digitale ontvangers de eerste drie maanden van dit jaar verdriedubbeld is ten opzichte van dezelfde periode in 2008. Voor het eerst in een half jaar is de Wii-spelcomputer als meest bekeken product verslagen door een digitale ontvanger van Humax. Deze ontwikkeling wordt onderstreept door het feit dat inmiddels al meer dan de helft van de Nederlanders (53%) digitaal televisie kijkt (Bron: Monitor Digitale Televisie).

Het nieuwe televisie kijken
Nu de techniek en apparatuur de kinderziekten zijn ontgroeid, gaan consumenten zicht steeds meer oriënteren op producten die het televisie kijken veraangenamen. Ruim 80% van de 25 meest bekeken televisies op Kieskeurig.nl is Full HD. Daarnaast is het totaal aantal zoekopdrachten naar mediaspelers in de eerste drie maanden meer dan verdubbeld ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Forum
Voor een aankoop oriënteert de consument zich eerst uitgebreid online. De reviewpagina's van de verschillende producten functioneren hierbij als forum waarop geïnteresseerden vragen kunnen stellen en beantwoorden en onderling ervaringen uit kunnen wisselen.

'De stijging in het aantal kliks naar Full HD-televisies, mediaspelers en ontvangers voor digitale televisie laat zien dat consumenten behoeften hebben aan een nieuwe manier van televisie kijken', zegt Johan Mulder, tv en video contentspecialist bij Kieskeurig. 'Consumenten ontwikkelen zich steeds meer tot multimediale duizendpoot. Oriëntatie op de daarvoor meest geschikte apparatuur wordt daarbij steeds belangrijker.'

(295 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Kieskeurig
Kieskeurig is onderdeel van ilse media groep. Kieskeurig is een onafhankelijke vergelijkingssite voor en door consumenten. Via het consumentenplatform www.kieskeurig.nl vergelijken maandelijks 3 miljoen bezoekers producten, prijzen en aanbieders met elkaar. Kieskeurig werkt samen met fabrikanten van honderden merken en is mede daardoor in staat consumenten optimaal te voorzien van productinformatie. Tevens delen honderd duizenden gebruikers hun ervaringen via productreviews. Het bedrijf biedt consumenten verder ook de mogelijkheid om de verschillende winkels te vergelijken, via de online WinkelBeoordeling. Deze dienst geeft inzicht in de serviceaspecten van de winkels en zorgt voor transparantie in de markt.



Ingezonden persbericht