20090327
PERSBERICHT: KLM IN HET TEKEN VAN AFRIKA
AMSTELVEEN, 27 maart 2009 - In april en mei staat KLM in het teken van
Afrika. Het jaarlijkse food en wine festival heet deze keer dan ook de
Africa Experience. Daarnaast schenkt KLM extra aandacht aan een
duurzaamheidsproject in Kenia.
Het hoogtepunt van het festival vormen de maaltijden aan boord, maar de Africa
Experience is breder opgezet dan voorgaande thema's. De incheckbalies op
Schiphol krijgen een Afrikaans tintje en KLM schenkt ook in de lounges aandacht
aan het festival. "KLM heeft voor het thema Afrika gekozen vanwege de grote
inspiratie die het continent biedt. Bijvoorbeeld de grote diversiteit aan culturen
met de daarbij behorende keukens en de uitstekende wijnen waar Zuid-Afrika om
bekend staat", vertelt Bart Vos, Executive Vice President Inflight Services van
KLM. "Daarnaast is Afrika een belangrijke markt in het netwerk van KLM."
Afrikaanse chef en Zuid-Afrikaanse wijnen
De maaltijden die KLM tijdens het festival op intercontinentale vluchten vanuit
Amsterdam serveert, zijn van de hand van de Afrikaanse chef Dumi Ndlovu van
andBEYOND, een gerenommeerde keten van luxe lodges door heel Afrika.
Passagiers in zowel de World Business Class als de Economy Class kunnen
proeven van de Zuid-Afrikaanse creaties van de chef. Overigens genieten ook
passagiers op vluchten vanuit Johannesburg, Kaapstad en Nairobi van Afrikaanse
sferen. Voor de wijnen die tijdens de Africa Experience worden geschonken,
tekende het wijnhuis Nederburg, gevestigd in de buurt van Kaapstad. Nederburg
behoort tot de bekendste wijnhuizen van Zuid-Afrika.
Destination Nature
In het verlengde van de African Experience schenkt KLM extra aandacht aan een
project in Kenia met een belangrijk duurzaamheidselement. Via Destination
Nature, een programma dat zich richt op projecten die een brede variatie aan
dieren, planten en ecosystemen op de wereld stimuleren, sponsort KLM de Kiunga
Marine National Reserve Kenya. Dit nationaal park, gelegen in het meest
noordelijke punt van de Keniase kust, heeft ernstige schade ondervonden van de
tijdelijke opwarming van de oceaan (El Niño) in 1998. Het Wereld Natuur Fonds
(WWF) werkt samen met de lokale bevolking aan een verantwoord behoud van
het gebied. Dergelijke natuurbehoudprojecten krijgen financiële en publicitaire
ondersteuning van Destination Nature. Met dit programma wil KLM een positieve
bijdrage leveren aan de planeet.
KLM