KLM

» KLM in het teken van Afrika

KLM in het teken van Afrika

Amstelveen - vrijdag, 27 maart 2009

In april en mei staat KLM in het teken van Afrika. Het jaarlijkse food en wine festival heet deze keer dan ook de Africa Experience. Daarnaast schenkt KLM extra aandacht aan een duurzaamheidsproject in Kenia.

Het hoogtepunt van het festival vormen de maaltijden aan boord, maar de Africa Experience is breder opgezet dan voorgaande thema's. De incheckbalies op Schiphol krijgen een Afrikaans tintje en KLM schenkt ook in de lounges aandacht aan het festival. "KLM heeft voor het thema Afrika gekozen vanwege de grote inspiratie die het continent biedt. Bijvoorbeeld de grote diversiteit aan culturen met de daarbij behorende keukens en de uitstekende wijnen waar Zuid-Afrika om bekend staat", vertelt Bart Vos, Executive Vice President Inflight Services van KLM. "Daarnaast is Afrika een belangrijke markt in het netwerk van KLM."

Afrikaanse chef en Zuid-Afrikaanse wijnen
De maaltijden die KLM tijdens het festival op intercontinentale vluchten vanuit Amsterdam serveert, zijn van de hand van de Afrikaanse chef Dumi Ndlovu van andBEYOND, een gerenommeerde keten van luxe lodges door heel Afrika. Passagiers in zowel de World Business Class als de Economy Class kunnen proeven van de Zuid-Afrikaanse creaties van de chef. Overigens genieten ook passagiers op vluchten vanuit Johannesburg, Kaapstad en Nairobi van Afrikaanse sferen. Voor de wijnen die tijdens de Africa Experience worden geschonken, tekende het wijnhuis Nederburg, gevestigd in de buurt van Kaapstad. Nederburg behoort tot de bekendste wijnhuizen van Zuid-Afrika.

Destination Nature
In het verlengde van de African Experience schenkt KLM extra aandacht aan een project in Kenia met een belangrijk duurzaamheidselement. Via Destination Nature, een programma dat zich richt op projecten die een brede variatie aan dieren, planten en ecosystemen op de wereld stimuleren, sponsort KLM de Kiunga Marine National Reserve Kenya. Dit nationaal park, gelegen in het meest noordelijke punt van de Keniase kust, heeft ernstige schade ondervonden van de tijdelijke opwarming van de oceaan (El Niño) in 1998. Het Wereld Natuur Fonds (WWF) werkt samen met de lokale bevolking aan een verantwoord behoud van het gebied. Dergelijke natuurbehoudprojecten krijgen financiële en publicitaire ondersteuning van Destination Nature. Met dit programma wil KLM een positieve bijdrage leveren aan de planeet.