» KLM in het teken van Afrika
KLM in het teken van Afrika
Amstelveen - vrijdag, 27 maart 2009
In april en mei staat KLM in het teken van Afrika. Het jaarlijkse food
en wine festival heet deze keer dan ook de Africa Experience.
Daarnaast schenkt KLM extra aandacht aan een duurzaamheidsproject in
Kenia.
Het hoogtepunt van het festival vormen de maaltijden aan boord, maar
de Africa Experience is breder opgezet dan voorgaande thema's. De
incheckbalies op Schiphol krijgen een Afrikaans tintje en KLM schenkt
ook in de lounges aandacht aan het festival. "KLM heeft voor het thema
Afrika gekozen vanwege de grote inspiratie die het continent biedt.
Bijvoorbeeld de grote diversiteit aan culturen met de daarbij
behorende keukens en de uitstekende wijnen waar Zuid-Afrika om bekend
staat", vertelt Bart Vos, Executive Vice President Inflight Services
van KLM. "Daarnaast is Afrika een belangrijke markt in het netwerk van
KLM."
Afrikaanse chef en Zuid-Afrikaanse wijnen
De maaltijden die KLM tijdens het festival op intercontinentale
vluchten vanuit Amsterdam serveert, zijn van de hand van de Afrikaanse
chef Dumi Ndlovu van andBEYOND, een gerenommeerde keten van luxe
lodges door heel Afrika. Passagiers in zowel de World Business Class
als de Economy Class kunnen proeven van de Zuid-Afrikaanse creaties
van de chef. Overigens genieten ook passagiers op vluchten vanuit
Johannesburg, Kaapstad en Nairobi van Afrikaanse sferen. Voor de
wijnen die tijdens de Africa Experience worden geschonken, tekende het
wijnhuis Nederburg, gevestigd in de buurt van Kaapstad. Nederburg
behoort tot de bekendste wijnhuizen van Zuid-Afrika.
Destination Nature
In het verlengde van de African Experience schenkt KLM extra aandacht
aan een project in Kenia met een belangrijk duurzaamheidselement. Via
Destination Nature, een programma dat zich richt op projecten die een
brede variatie aan dieren, planten en ecosystemen op de wereld
stimuleren, sponsort KLM de Kiunga Marine National Reserve Kenya. Dit
nationaal park, gelegen in het meest noordelijke punt van de Keniase
kust, heeft ernstige schade ondervonden van de tijdelijke opwarming
van de oceaan (El Niño) in 1998. Het Wereld Natuur Fonds (WWF) werkt
samen met de lokale bevolking aan een verantwoord behoud van het
gebied. Dergelijke natuurbehoudprojecten krijgen financiële en
publicitaire ondersteuning van Destination Nature. Met dit programma
wil KLM een positieve bijdrage leveren aan de planeet.
KLM