Reclame Code Commissie
Symposium SRC
Kwestie nee/nee- of nee/ja-sticker & advertentiebijlage
In de Adformatie van 26 maart jl. staat het artikel 'Sticker weert
advertentiebijlage'. Prisca Ancion-Kors, directeur van Stichting
Reclame Code, geeft daarin antwoord op vragen n.a.v. een recente
uitspraak van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep
m.b.t. de Bonnema Thuis & Hypotheekkrant die samen met het
huis-aan-huisblad De Maaspost was verspreid.
De vraag of een advertentie-bijlage bij een betaalde krant of een
advertentiepagina in een betaalde krant al dan niet als een op
zichzelf staand ongeadresseerd reclamedrukwerk moet worden aangemerkt,
zal van geval tot geval moeten worden beoordeeld. Ancion-Kors licht
toe dat daarbij van belang kan zijn of het desbetreffende drukwerk
duidelijk herkenbaar is als bijlage bij de krant. Hier kunt u het
complete Adformatie artikel downloaden. De beslissingen waaraan
gerefereerd wordt in het artikel: Nederlandse Weekbladen Groep
Dagblad De Gooi- en Eemlander het Haarlems Dagblad en de Ijmuider
Courant
Wilt u op de hoogte blijven over het laatste nieuws van de Reclame
Code Commissie? Meld u dan hier aan voor onze nieuwsbrief.