Agenda
26-03-2009
ALV Frugi Venta in teken van 'Kansen in crisistijd'
Op donderdag 26 maart wordt de negende Algemene Ledenvergadering van
Frugi Venta gehouden in De Lindenhof in Delft. De middag in het teken
van:
'Kansen in crisistijd. Hoe winnen we de strijd om de gunst van retail
en consument?'.
Het onderwerp wordt ingeleid door Jan Willem Grievink, directeur van
FoodService Instituut Nederland en ConCeption BV.
Wordt ketensamenwerking intensiever?
Kan je als versleverancier een merk opzetten of is co-branding beter?
Wat voor innovaties moet je doen om als sector aan de veranderende
eisen te voldoen?
Wat is de veranderde werkelijkheid voor leveranciers van food in de
komende twaalf jaar? Dat is de centrale vraag in een rapport dat 24
maart a.s. wordt gepresenteerd door Jan Willem Grievink. Twee dagen
later vertelt hij op de ALV van Frugi Venta wat de bevindingen in het
rapport betekenen voor de groenten- en fruitsector.
Het rapport is opgesteld door EFMI Business School, het FoodService
Instituut Nederland en de Rabobank. Jan-Willem Grievink is als
researcher en docent onder andere verbonden aan: EFMI Business School,
het Academische Food Business Research Centre van de Universiteit
Groningen. Zie ook www.efmi.nl en het FoodService Instituut Nederland
(FSIN). Zie ook www.fsin.nl
Paneldiscussie
Aansluitend start onder leiding van Felix Meurders, bekend van de VARA
en Hét AGF Debat, een paneldiscussie over de rol van ketensamenwerking
om de consument optimaal te kunnen bedienen.
In het panel zijn diverse schakels in de keten vertegenwoordigd:
Verdeling - (nog niet bekend); Teelt - Frank van Kleef van Royal
Pride; Handel - Kees Rijnhout van Jaguar the fresh company, Retail -
(nog niet bekend) en Consument - trendwatcher Anneke Ammerlaan.