Gemeente Stein
Klachten over dienstverlening
Burgers die niet tevreden zijn over de wijze waarop ze in een concreet
geval door ons zijn behandeld, kunnen hierover een officiële klacht
indienen. U kunt daarbij denken aan een onaanvaardbaar lange
afhandeltermijn van een aanvraag, gebrekkige communicatie met een
vakafdeling, verkeerde informatieverstrekking of een (andere) onheuse
bejegening.
Behandeling klacht in eerste instantie
De vakafdeling zal met u contact opnemen om uw klacht te bespreken.
Indien het niet lukt het probleem in onderling overleg op te lossen,
wordt u in de gelegenheid gesteld om uw klacht tijdens een hoorzitting
nader mondeling toe te lichten. Uw grieven worden vervolgens ter
kennis van het College van burgemeester en wethouders gebracht, dat
een oordeel over uw klacht uitspreekt. Hiervan krijgt u schriftelijk
bericht.
Behandeling klacht in tweede instantie
Indien u niet tevreden bent met de wijze waarop uw klacht is
afgehandeld, kunt u zich wenden tot de Ombudscommissie Gemeente Stein.
Deze commissie bestaat uit drie deskundige leden en een onafhankelijk
secretaris, die geen van allen binding hebben met het gemeentebestuur
van Stein. Hierdoor is een onafhankelijke, onpartijdige en objectieve
klachtbehandeling gewaarborgd. Het adres van de commissie is:
Ombudscommissie Gemeente Stein, t.a.v. de heer mr. R. Engelen
(secretaris), Postbus 15, 6170 AA Stein.
De ombudscommissie onderzoekt of uw klacht op een serieuze wijze is
behandeld en stelt u in beginsel in de gelegenheid tijdens een
hoorzitting uw verhaal te doen. Vervolgens spreekt de commissie een
definitief klachtoordeel uit. Ook hiervan krijgt u schriftelijk
bericht. De commissie kan ook aanbevelingen aan het gemeentebestuur
doen om herhaling van fouten in de toekomst te voorkomen.
Klachtbehandeling is waardevol
Het gemeentebestuur van Stein gaat zorgvuldig om met klachten. Onze
burgers hebben recht op een fatsoenlijke behandeling. Indien in een
concreet geval iets misgaat, willen wij hierover nadenken en bekijken
of onze bedrijfsvoering aangepast moet worden.
Daarbij staat steeds het belang van onze burgers centraal.