Hewlett-Packard
HP Indigo WS6000 Digital Press vermindert afval, voorkomt behoefte aan
voorraad en reduceert milieu-impact ten opzichte van analoge druk
BARCELONA, Spanje, 24 maart 2009 - HP maakt de beschikbaarheid bekend
van de HP Indigo WS6000 Digital Press, een hoog-volume digitale pers
die zowel producenten van consumentenartikelen, als merkfabrikanten en
productmarketeers helpt hun marketingefficiency te verhogen, hun
kosten te verminderen en de milieu-impact van de toeleveringsketens
van hun productetiketten te reduceren.
Met een hoge snelheid, een groot printformaat en een gestroomlijnde
digitale workflow biedt de nieuwe HP Indigo WS6000 Digital Press
duidelijke voordelen ten opzichte van conventionele analoge druk voor
etiketten, krimphoezen en andere verpakkingsmaterialen.
Deze hoog-volume digitale pers met drukresultaten van hoge kwaliteit
stelt merkfabrikanten in staat hun toeleveringsketens
kosteneffectiever te maken door de time-to-market aanzienlijk te
verkorten en verspilling door onnodige voorraad drastisch te
verminderen. Voor etiketten- en verpakkingsproducenten is er minder
uitval tijdens het inrichten. Ook kunnen ze merkfabrikanten een hogere
efficiency bieden via just-in-timeproductie, wat de opslag- en
inventarisatiebehoeften vermindert.
"HP biedt producenten van consumentenartikelen naast een zeer
competitieve kostprijs per etiket, ook nog de extra voordelen die
gepaard gaan met een uitgebalanceerde productie", zegt Alon Bar-Shany,
vice president en general manager, Indigo Division, HP. "Het nieuwe
WS6000 model bouwt voort op het succes van de HP Indigo ws4500, de
best verkopende digitale etikettenpers, en combineert kwaliteit en
korte doorlooptijd met flexibiliteit. Deze krachtige combinatie zal
onze klanten helpen nieuwe inkomstenbronnen aan te boren."
Digitale oplossing voor 80 procent van de orders die nu op flexopersen
worden gedrukt
Bij vierkleurendruk produceert de HP Indigo WS6000 Digital Press
30 meter per minuut. De pers drukt op tal van media, van dunne
flexibele verpakkingssubstraten en etiketten tot krimphoezen en
vouwkartonsubstraten. De pers is ontworpen om orders tot
4.000 strekkende meter kosteneffectiever te produceren dan met het
traditionele flexodrukproces voor etiketten- en verpakkingsproductie.
Dit betekent dat deze pers geschikt is voor zo'n 80 procent van al het
gangbare werk van etikettendrukkers.
"In de voorbije jaren is digitaal drukken in sneltempo ingeburgerd
geraakt als nieuw drukproces voor rendabele productie van kleine
oplagen etikettendrukwerk. De introductie van de nieuwe HP Indigo
WS6000 maakt digitaal drukken nu ook zeer geschikt voor rendabele
industriële productie van middelgrote oplagen etikettendrukwerk, met
hoge productiviteit", zegt analist Mike Fairley, Director, Strategic
Development, Tarsus Expositions and Publishing's Label Group. "In de
huidige concurrerende markt, waar de factor kostefficiency cruciaal
is, is de WS6000 een ideale productieoplossing."
Etikettenproducenten die de HP Indigo WS6000 installeren, profiteren
van nieuwe productiemogelijkheden en een grotere efficiency door de
overstap van traditionele flexo op digitaal. HP Indigo persen zijn de
enige digitale etiketten- en verpakkingsoplossingen op de markt met
PANTONE® gelicentieerde steunkleurinkten. Ook zijn ze de enige
digitale etiketten- en verpakkingspersen die 4-, 6- en 7-kleuren
PANTONE gelicentieerde steunkleuremulatie bieden. Zo kunnen
etikettenproducenten perfect voldoen aan de wensen van hun klanten op
het gebied van merkkleuren.
Digitaal gedrukte etiketten in opmars
Om te voldoen aan de hoge kwaliteitseisen van merkfabrikanten of hun
verwachtingen te overtreffen, maken veel etikettendrukkers al gebruik
van HP Indigo persen. En met succes. In de afgelopen twee jaar wonnen
met HP Indigo gedrukte etiketten de eerste prijs in wedstrijden voor
de beste etiketkwaliteit. Aan deze wedstrijden, die waren
georganiseerd door mensen uit de branche, namen ook inzendingen deel
die op flexopersen en offsetpersen waren gedrukt.(1) Dankzij de
combinatie van bewezen kwaliteit en hogere productiviteit kunnen
drukkers met de nieuwe HP Indigo WS6000 de aandacht van toonaangevende
producenten van consumentenartikelen naar zich toe trekken.
"De HP Indigo WS6000 bezit zonder twijfel over een baanbrekende
technologie. Gezien de frequente lay-outwijzigingen en de complexiteit
die gepaard gaat met het grote aantal SKU's (Stock Keeping Units), kan
deze digitale technologie de time-to-market voor etiketten en andere
gedrukte verpakkingsmaterialen drastisch verkorten", zegt Michael
Ferrari, Associate Director, Corporate Research and Development, The
Procter & Gamble Company. "Nu steeds meer etiketten- en
verpakkingsdrukwerk digitaal wordt geproduceerd, kunnen bedrijven
zoals P&G in de winkelrekken gemakkelijk voor meer variatie zorgen in
de ontwerpen. Zo kunnen we de klantervaring verbeteren en meer
consumenten overtuigen van de voordelen en kwaliteiten van een
product."
De HP Indigo WS6000 is ontworpen voor hoogvolume productie, die
flexodruk zo goed als evenaart. De grotere herhaallengte (980 mm)
zorgt voor een hogere productiviteit en lagere kosten per etiket.(2)
Met het nieuwe HP Indigo Print Care aanbod voor de WS6000 realiseren
gebruikers een aanzienlijk hogere uptime door geavanceerde diagnose en
probleemoplossing en tools voor remote communicatie.
De pers maakt gebruik van de HP SmartStream Labels and Packaging Print
Server, die wordt aangestuurd door toonaangevende EskoArtwork
workflowtechnologie. Dit zorgt voor efficiënte verwerking van
bestanden en uitstekende kleurmogelijkheden en maakt step-and-repeat
werk en variabele datatoepassingen mogelijk.
Voordelen qua productie van verschillende versies, kwaliteit en
doorlooptijd
De HP Indigo WS6000 maakt het mogelijk om voor producten met meerdere
SKU's per SKU een andere versie te drukken, wat een belangrijk
strategisch voordeel is voor retailmarketing. Via op SKU gebaseerde
marketing kunnen merkfabrikanten voor meer diversiteit zorgen in de
ontwerpen van hun producten, zodat deze beter voldoen aan de
verschillende smaken van klanten.
Innovative Etikettening Solutions (ILS) in Hamilton, Ohio, is het
eerste bedrijf in Noord-Amerika dat de pers heeft geïnstalleerd. Het
heeft intussen al een aanzienlijke groei gerealiseerd, nu het
producenten van consumentenartikelen kan helpen op een betaalbare en
efficiënte manier hun producten op de markt te brengen. Dankzij de
pers kan het bedrijf hogere volumes produceren en etiketten, flexibele
verpakkingen en vouwkarton van hoge kwaliteit garanderen.
"Aangezien digitaal met de WS6000 voor een brede waaier aan drukwerk
veel rendabeler is dan flexo, kunnen vier tot vijf keer meer bedrijven
voordeel halen uit digitaal drukken met de WS6000", zegt Jay Dollries,
President en Chief Executive Officer, Innovative Etikettening
Solutions. "Dankzij deze pers kunnen merkfabrikanten per smaak of
versie van een product een andere, meer in het oog springende
afbeelding gebruiken. Bedrijven kunnen effectiever concurreren in de
winkelrekken door zich te onderscheiden met etiketten van
fotokwaliteit, die met flexodruk te duur zouden uitvallen."
De Stratus Packaging Group, een van Europa's toonaangevende
producenten van etiketten en verpakkingsmaterialen, is een van de
eerste Europese bedrijven die al een HP Indigo WS6000 heeft
geïnstalleerd. De pers is geïnstalleerd in hun digitale
productiecentrum in Martin de Limoges, Frankrijk, en wordt gebruikt om
geavanceerde diensten aan te bieden, zoals productie van verschillende
versies en productie met snelle levertijden.
"Het volume digitaal drukwerk is constant toegenomen de afgelopen drie
jaar", zegt Isidore Leiser, President, Stratus Packaging Group. "We
waren meteen voor het idee gewonnen om de vertrouwde hoge kwaliteit
van onze bestaande HP Indigo persen aan te vullen met de nieuwe
productiemogelijkheden van de HP Indigo WS6000. Zo kunnen we nog beter
de wensen van onze klanten invullen."
Gestroomlijnde oplossingen voor beveiligde etiketten met variabele
data voor de farmaceutische sector
Een extra voordeel van digitaaldruk ten opzichte van flexodruk is dat
digitale persen per afdruk een andere afbeelding kunnen drukken. Bij
flexopersen zijn de afbeeldingen aangebracht op de drukplaten, zodat
ze statisch zijn. Dit voordeel maakt het mogelijk in de etiketten- en
verpakkingsindustrie in één stap barcodes aan te brengen. Elk etiket
of elke verpakking heeft dan een unieke ID om het product te kunnen
traceren, namaak te kunnen bestrijden en te kunnen voorkomen dat de
verkoop van producten wordt verlegd naar andere markten.
Het aanbrengen van codes voor volgdoeleinden ("track and trace") is
vooral nuttig voor de productie van etiketten voor de farmaceutische
industrie. Wereldwijd zijn nationale en regionale overheden van plan
om de komende jaren volgcodes te verplichten voor verpakkingen van
voorgeschreven geneesmiddelen.
Nosco, een vooraanstaande aanbieder van beveiligde etiketten en
verpakkingen in Gurnee, Illinois, VS, gebruikt zijn nieuwe HP Indigo
WS6000 Digital Press om etiketten, vouwkarton en blisterverpakkingen
voor geneesmiddelen te produceren waarop een unieke code staat. Zo kan
het bedrijf nu digitaal drukken voor klanten die voordien door het
grote volume van hun order kozen voor flexodruk.
"De WS6000 is een digitale pers die uiterst productief is voor
verpakkingsdruk. En ook baanbrekend: met deze pers is digitaal niet
langer alleen geschikt voor kleine oplagen, maar ook voor middelgrote
oplagen", zegt R. Craig Curran, Director, Strategic Initiatives,
Nosco. "Dankzij de WS6000 kunnen we nieuwe omzet genereren en onze
digitale drukactiviteiten aanzienlijk uitbreiden."
Meer informatie over de HP Indigo WS6000 Digital Press is beschikbaar
op www.hp.com/go/labels.
Over HP
Als 's werelds grootste technologiebedrijf met een portfolio die onder
meer printing, personal computing, software, services en
IT-infrastructuren omvat, maakt HP technologiegebruik eenvoudiger voor
al zijn klanten - van individuele consumenten tot ondernemingen. Meer
informatie over HP (NYSE: HPQ) is beschikbaar op http://www.hp.com/.
Opmerking voor redacteuren: Meer nieuws van HP, met links naar
RSS-feeds, vindt u op www.hp.com/hpinfo/newsroom/.
(1) Zowel tijdens de 2007 Excellence Awards van het tijdschrift
packagePRINTING als de 2008 Awards van het Tag & Label Manufacturers
Institute werd de eerste prijs in de wacht gesleept door etiketten die
waren gedrukt met HP Indigo.
(2) Vergeleken met de HP Indigo press ws4500.
Redactioneel contact:
Jonathan Graham, HP
+49 (162) 263 3046
Stephanie Thorpe
Bespoke for HP
+44 (0)1737 215 200
stephanie@bespoke.co.uk
Hewlett-Packard Company
HP Sant Cugat
Avda.Graells 501
08190 Sant Cugat del Vallés
Barcelona
Spain
www.hp.com