Hewlett-Packard


HP Indigo WS6000 Digital Press vermindert afval, voorkomt behoefte aan voorraad en reduceert milieu-impact ten opzichte van analoge druk

BARCELONA, Spanje, 24 maart 2009 - HP maakt de beschikbaarheid bekend van de HP Indigo WS6000 Digital Press, een hoog-volume digitale pers die zowel producenten van consumentenartikelen, als merkfabrikanten en productmarketeers helpt hun marketingefficiency te verhogen, hun kosten te verminderen en de milieu-impact van de toeleveringsketens van hun productetiketten te reduceren.

Met een hoge snelheid, een groot printformaat en een gestroomlijnde digitale workflow biedt de nieuwe HP Indigo WS6000 Digital Press duidelijke voordelen ten opzichte van conventionele analoge druk voor etiketten, krimphoezen en andere verpakkingsmaterialen.

Deze hoog-volume digitale pers met drukresultaten van hoge kwaliteit stelt merkfabrikanten in staat hun toeleveringsketens kosteneffectiever te maken door de time-to-market aanzienlijk te verkorten en verspilling door onnodige voorraad drastisch te verminderen. Voor etiketten- en verpakkingsproducenten is er minder uitval tijdens het inrichten. Ook kunnen ze merkfabrikanten een hogere efficiency bieden via just-in-timeproductie, wat de opslag- en inventarisatiebehoeften vermindert.

"HP biedt producenten van consumentenartikelen naast een zeer competitieve kostprijs per etiket, ook nog de extra voordelen die gepaard gaan met een uitgebalanceerde productie", zegt Alon Bar-Shany, vice president en general manager, Indigo Division, HP. "Het nieuwe WS6000 model bouwt voort op het succes van de HP Indigo ws4500, de best verkopende digitale etikettenpers, en combineert kwaliteit en korte doorlooptijd met flexibiliteit. Deze krachtige combinatie zal onze klanten helpen nieuwe inkomstenbronnen aan te boren."

Digitale oplossing voor 80 procent van de orders die nu op flexopersen worden gedrukt

Bij vierkleurendruk produceert de HP Indigo WS6000 Digital Press 30 meter per minuut. De pers drukt op tal van media, van dunne flexibele verpakkingssubstraten en etiketten tot krimphoezen en vouwkartonsubstraten. De pers is ontworpen om orders tot 4.000 strekkende meter kosteneffectiever te produceren dan met het traditionele flexodrukproces voor etiketten- en verpakkingsproductie. Dit betekent dat deze pers geschikt is voor zo'n 80 procent van al het gangbare werk van etikettendrukkers.

"In de voorbije jaren is digitaal drukken in sneltempo ingeburgerd geraakt als nieuw drukproces voor rendabele productie van kleine oplagen etikettendrukwerk. De introductie van de nieuwe HP Indigo WS6000 maakt digitaal drukken nu ook zeer geschikt voor rendabele industriële productie van middelgrote oplagen etikettendrukwerk, met hoge productiviteit", zegt analist Mike Fairley, Director, Strategic Development, Tarsus Expositions and Publishing's Label Group. "In de huidige concurrerende markt, waar de factor kostefficiency cruciaal is, is de WS6000 een ideale productieoplossing."

Etikettenproducenten die de HP Indigo WS6000 installeren, profiteren van nieuwe productiemogelijkheden en een grotere efficiency door de overstap van traditionele flexo op digitaal. HP Indigo persen zijn de enige digitale etiketten- en verpakkingsoplossingen op de markt met PANTONE® gelicentieerde steunkleurinkten. Ook zijn ze de enige digitale etiketten- en verpakkingspersen die 4-, 6- en 7-kleuren PANTONE gelicentieerde steunkleuremulatie bieden. Zo kunnen etikettenproducenten perfect voldoen aan de wensen van hun klanten op het gebied van merkkleuren.

Digitaal gedrukte etiketten in opmars

Om te voldoen aan de hoge kwaliteitseisen van merkfabrikanten of hun verwachtingen te overtreffen, maken veel etikettendrukkers al gebruik van HP Indigo persen. En met succes. In de afgelopen twee jaar wonnen met HP Indigo gedrukte etiketten de eerste prijs in wedstrijden voor de beste etiketkwaliteit. Aan deze wedstrijden, die waren georganiseerd door mensen uit de branche, namen ook inzendingen deel die op flexopersen en offsetpersen waren gedrukt.(1) Dankzij de combinatie van bewezen kwaliteit en hogere productiviteit kunnen drukkers met de nieuwe HP Indigo WS6000 de aandacht van toonaangevende producenten van consumentenartikelen naar zich toe trekken.

"De HP Indigo WS6000 bezit zonder twijfel over een baanbrekende technologie. Gezien de frequente lay-outwijzigingen en de complexiteit die gepaard gaat met het grote aantal SKU's (Stock Keeping Units), kan deze digitale technologie de time-to-market voor etiketten en andere gedrukte verpakkingsmaterialen drastisch verkorten", zegt Michael Ferrari, Associate Director, Corporate Research and Development, The Procter & Gamble Company. "Nu steeds meer etiketten- en verpakkingsdrukwerk digitaal wordt geproduceerd, kunnen bedrijven zoals P&G in de winkelrekken gemakkelijk voor meer variatie zorgen in de ontwerpen. Zo kunnen we de klantervaring verbeteren en meer consumenten overtuigen van de voordelen en kwaliteiten van een product."

De HP Indigo WS6000 is ontworpen voor hoogvolume productie, die flexodruk zo goed als evenaart. De grotere herhaallengte (980 mm) zorgt voor een hogere productiviteit en lagere kosten per etiket.(2) Met het nieuwe HP Indigo Print Care aanbod voor de WS6000 realiseren gebruikers een aanzienlijk hogere uptime door geavanceerde diagnose en probleemoplossing en tools voor remote communicatie.

De pers maakt gebruik van de HP SmartStream Labels and Packaging Print Server, die wordt aangestuurd door toonaangevende EskoArtwork workflowtechnologie. Dit zorgt voor efficiënte verwerking van bestanden en uitstekende kleurmogelijkheden en maakt step-and-repeat werk en variabele datatoepassingen mogelijk.

Voordelen qua productie van verschillende versies, kwaliteit en doorlooptijd

De HP Indigo WS6000 maakt het mogelijk om voor producten met meerdere SKU's per SKU een andere versie te drukken, wat een belangrijk strategisch voordeel is voor retailmarketing. Via op SKU gebaseerde marketing kunnen merkfabrikanten voor meer diversiteit zorgen in de ontwerpen van hun producten, zodat deze beter voldoen aan de verschillende smaken van klanten.

Innovative Etikettening Solutions (ILS) in Hamilton, Ohio, is het eerste bedrijf in Noord-Amerika dat de pers heeft geïnstalleerd. Het heeft intussen al een aanzienlijke groei gerealiseerd, nu het producenten van consumentenartikelen kan helpen op een betaalbare en efficiënte manier hun producten op de markt te brengen. Dankzij de pers kan het bedrijf hogere volumes produceren en etiketten, flexibele verpakkingen en vouwkarton van hoge kwaliteit garanderen.

"Aangezien digitaal met de WS6000 voor een brede waaier aan drukwerk veel rendabeler is dan flexo, kunnen vier tot vijf keer meer bedrijven voordeel halen uit digitaal drukken met de WS6000", zegt Jay Dollries, President en Chief Executive Officer, Innovative Etikettening Solutions. "Dankzij deze pers kunnen merkfabrikanten per smaak of versie van een product een andere, meer in het oog springende afbeelding gebruiken. Bedrijven kunnen effectiever concurreren in de winkelrekken door zich te onderscheiden met etiketten van fotokwaliteit, die met flexodruk te duur zouden uitvallen."

De Stratus Packaging Group, een van Europa's toonaangevende producenten van etiketten en verpakkingsmaterialen, is een van de eerste Europese bedrijven die al een HP Indigo WS6000 heeft geïnstalleerd. De pers is geïnstalleerd in hun digitale productiecentrum in Martin de Limoges, Frankrijk, en wordt gebruikt om geavanceerde diensten aan te bieden, zoals productie van verschillende versies en productie met snelle levertijden.

"Het volume digitaal drukwerk is constant toegenomen de afgelopen drie jaar", zegt Isidore Leiser, President, Stratus Packaging Group. "We waren meteen voor het idee gewonnen om de vertrouwde hoge kwaliteit van onze bestaande HP Indigo persen aan te vullen met de nieuwe productiemogelijkheden van de HP Indigo WS6000. Zo kunnen we nog beter de wensen van onze klanten invullen."

Gestroomlijnde oplossingen voor beveiligde etiketten met variabele data voor de farmaceutische sector

Een extra voordeel van digitaaldruk ten opzichte van flexodruk is dat digitale persen per afdruk een andere afbeelding kunnen drukken. Bij flexopersen zijn de afbeeldingen aangebracht op de drukplaten, zodat ze statisch zijn. Dit voordeel maakt het mogelijk in de etiketten- en verpakkingsindustrie in één stap barcodes aan te brengen. Elk etiket of elke verpakking heeft dan een unieke ID om het product te kunnen traceren, namaak te kunnen bestrijden en te kunnen voorkomen dat de verkoop van producten wordt verlegd naar andere markten.

Het aanbrengen van codes voor volgdoeleinden ("track and trace") is vooral nuttig voor de productie van etiketten voor de farmaceutische industrie. Wereldwijd zijn nationale en regionale overheden van plan om de komende jaren volgcodes te verplichten voor verpakkingen van voorgeschreven geneesmiddelen.

Nosco, een vooraanstaande aanbieder van beveiligde etiketten en verpakkingen in Gurnee, Illinois, VS, gebruikt zijn nieuwe HP Indigo WS6000 Digital Press om etiketten, vouwkarton en blisterverpakkingen voor geneesmiddelen te produceren waarop een unieke code staat. Zo kan het bedrijf nu digitaal drukken voor klanten die voordien door het grote volume van hun order kozen voor flexodruk.

"De WS6000 is een digitale pers die uiterst productief is voor verpakkingsdruk. En ook baanbrekend: met deze pers is digitaal niet langer alleen geschikt voor kleine oplagen, maar ook voor middelgrote oplagen", zegt R. Craig Curran, Director, Strategic Initiatives, Nosco. "Dankzij de WS6000 kunnen we nieuwe omzet genereren en onze digitale drukactiviteiten aanzienlijk uitbreiden."

Meer informatie over de HP Indigo WS6000 Digital Press is beschikbaar op www.hp.com/go/labels.

Over HP

Als 's werelds grootste technologiebedrijf met een portfolio die onder meer printing, personal computing, software, services en IT-infrastructuren omvat, maakt HP technologiegebruik eenvoudiger voor al zijn klanten - van individuele consumenten tot ondernemingen. Meer informatie over HP (NYSE: HPQ) is beschikbaar op http://www.hp.com/.

Opmerking voor redacteuren: Meer nieuws van HP, met links naar RSS-feeds, vindt u op www.hp.com/hpinfo/newsroom/.

(1) Zowel tijdens de 2007 Excellence Awards van het tijdschrift packagePRINTING als de 2008 Awards van het Tag & Label Manufacturers Institute werd de eerste prijs in de wacht gesleept door etiketten die waren gedrukt met HP Indigo.

(2) Vergeleken met de HP Indigo press ws4500.

Redactioneel contact:

Jonathan Graham, HP
+49 (162) 263 3046

Stephanie Thorpe
Bespoke for HP
+44 (0)1737 215 200
stephanie@bespoke.co.uk

Hewlett-Packard Company
HP Sant Cugat
Avda.Graells 501
08190 Sant Cugat del Vallés
Barcelona
Spain
www.hp.com