Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Webprint breidt activiteiten in Amerika uit

Dochteronderneming Photofun, Inc., van Webprint, aanbieder van fotoalbums en persoonlijke fotoproducten sluit partnerovereenkomst met OfficeMax, een toonaangevende leverancier van kantoorbenodigheden

Oldenzaal, 25 maart 2009 - Webprint, een van de grootste producenten van fotoalbums en persoonlijke fotoproducten via het internet, breidt zijn activiteiten op de Amerikaanse markt verder uit. Photofun, Inc., de dochteronderneming van Webprint, heeft een partnerovereenkomst gesloten met OfficeMax, de bekende Amerikaanse leverancier van kantoorbenodigdheden voor de zakelijke en consumentenmarkt.

Webprint is een van oorsprong Nederlands bedrijf en drukt sinds 2004 voordelig digitale foto's af. Webprint is de laatste jaren uitgegroeid tot een van de grootste online aanbieders van fotoalbums en fotogerelateerde producten als kalenders, behang, canvasschilderijen en ansichtkaarten. Dit gebeurt via het directe kanaal en via white labels die via andere bedrijven worden vermarkt. OfficeMax, marktleider in Amerika op het gebied van de verkoop en distributie van kantoorbenodigdheden, opereert via zijn e-commerse site OfficeMax.com, postordercatalogi en meer dan duizend winkels. OfficeMax gaat de fotoalbums en fotogerelateerde producten van Photofun via zijn eigen website en onder de eigen naam aanbieden. In de overeenkomst is meegenomen dat OfficeMax vanaf 15 maart via zijn reguliere uitingen aandacht zal besteden aan deze uitbreiding van het assortiment.

Ton Marsman, grondlegger van Webprint, is blij met de nieuwe partnerovereenkomst: 'OfficeMax heeft in Amerika een goede naam en een enorm bereik. Amerika is in vergelijking met Nederland op het gebied van fotoalbums nog relatief onontgonnen gebied. Dat we nu met hen in zee gaan, betekent dat we ons marktaandeel in Amerika fors kunnen vergroten.' Marsman: 'We denken dat we ons met deze overeenkomst goed in de Amerikaanse markt kunnen positioneren. We zijn nu ook in gesprek met een aantal andere grote partijen op de Amerikaanse markt. Hoe groot de groei ook zal zijn, we zijn in ieder geval volledig voorbereid. We hebben met het oog op internationale expansie en de verwachte omzetgroei onlangs een geheel nieuw bedrijfspand betrokken met een oppervlakte van 10.000 m2. De komende periode zal ook onze Amerikaanse productielocatie fors worden uitgebreid.

Over Webprint
Webprint drukt sinds 2004 voordelig digitale foto's af. Daarnaast kunnen consumenten via de website van Webprint aan de hand van digitale foto's en tekst zelf producten maken zoals fotoboeken, kalenders, geboortekaartjes, ansichtkaarten, placemats, banners, canvasschilderijen en fotobehang. Alles gaat geheel online en gebruikers hoeven geen software te installeren. Voor het tweede achtereenvolgende jaar heeft de Consumentenbond het album Luxe A4 van Webprint uitgeroepen tot Beste Koop. Webprint mag dit keurmerk gedurende 2008 gebruiken omdat het de beste prijs-kwaliteitsverhouding biedt.