Gemeente Onderbanken
Gemeente inventariseert panden/ objecten
Vanaf 1 juli 2009 treedt de Wet Basisregistraties Adressen en Gebouwen
in werking.
Vanaf die datum moet elke gemeente in Nederland beschikken over de
basisregistraties Adressen en Gebouwen, ook wel BAG genoemd. De
gemeente wordt de bronhouder van de BAG en dient deze ook te beheren.
In het kader van de opbouw van die registraties worden van
gemeentewege de komende maanden panden en objecten binnen het
gemeentelijke grondgebied aan een nadere inventarisatie onderworpen.
Voor een groot gedeelte wordt deze informatie uit kadastrale kaarten
en de Grootschalige Basiskaart Nederland (GBKN) gehaald. Deze kaarten
zijn echter, voor wat de aan- en bijgebouwen aan de achterzijde van de
panden betreft, vaak niet actueel.
Â
Om nu tot een kwalitatief goed bestand en een goede registratie te
komen is het noodzakelijk dat een inventarisatie en zonodig een
opmeting op locatie wordt gedaan. Het is daarom mogelijk, dat
binnenkort een van onze daartoe aangewezen medewerkers bij u aanbelt
of âklopt om deze inventarisatie uit te voeren.
Tijdens deze inventarisatie is het mogelijk dat deze persoon fotoâs
maakt van de op het terrein gelegen objecten. Om deze fotoâs te kunnen
maken, zal hij/zij â evenals voor het betreden van uw eigendom â
toestemming vragen.
Â
Voor nadere informatie kunt u terecht bij de BAG - coördinator van de
gemeente Onderbanken, de heer G. Hoen, afdeling wonen, tel. 045
-5278784.
Â
Schinveld, maart 2009.
Het gemeentebestuur van Onderbanken.