Gemeente Onderbanken


Gemeente inventariseert panden/ objecten

Vanaf 1 juli 2009 treedt de Wet Basisregistraties Adressen en Gebouwen in werking.
Vanaf die datum moet elke gemeente in Nederland beschikken over de basisregistraties Adressen en Gebouwen, ook wel BAG genoemd. De gemeente wordt de bronhouder van de BAG en dient deze ook te beheren. In het kader van de opbouw van die registraties worden van gemeentewege de komende maanden panden en objecten binnen het gemeentelijke grondgebied aan een nadere inventarisatie onderworpen. Voor een groot gedeelte wordt deze informatie uit kadastrale kaarten en de Grootschalige Basiskaart Nederland (GBKN) gehaald. Deze kaarten zijn echter, voor wat de aan- en bijgebouwen aan de achterzijde van de panden betreft, vaak niet actueel.

Â

Om nu tot een kwalitatief goed bestand en een goede registratie te komen is het noodzakelijk dat een inventarisatie en zonodig een opmeting op locatie wordt gedaan. Het is daarom mogelijk, dat binnenkort een van onze daartoe aangewezen medewerkers bij u aanbelt of âklopt om deze inventarisatie uit te voeren. Tijdens deze inventarisatie is het mogelijk dat deze persoon fotoâs maakt van de op het terrein gelegen objecten. Om deze fotoâs te kunnen maken, zal hij/zij â evenals voor het betreden van uw eigendom â toestemming vragen.

Â

Voor nadere informatie kunt u terecht bij de BAG - coördinator van de gemeente Onderbanken, de heer G. Hoen, afdeling wonen, tel. 045
-5278784.

Â

Schinveld, maart 2009.

Het gemeentebestuur van Onderbanken.