Consumentenbond
---
25 maart 2009
Afspraken over oplossen internetklachten Telfort en Ziggo
De Consumentenbond heeft met Telfort en Ziggo afspraken gemaakt naar
aanleiding van voortdurende klachten van leden over deze
internetproviders. Consumenten krijgen bijvoorbeeld te maken met
telefoonverbindingen die wegvallen of internetverbindingen die
uitvallen.
De Consumentenbond krijgt veel klachten van leden over de combidienst
internet en telefonie, met name over de kwaliteit van de verbinding.
Dat blijkt ook uit de Providermonitor die tweemaandelijks in de
Digitaalgids wordt gepubliceerd. 29% van de klachten gaat over Telfort
en ongeveer 40% van de klachten gaat over Ziggo. Met beide
internetproviders heeft de bond de volgende afspraak gemaakt om de
bestaande problemen op te lossen:
Zowel Telfort als Ziggo belooft de klachten die de Consumentenbond bij
het bedrijf aandraagt snel op te lossen. Leden van de Consumentenbond
kunnen zich bij de bond melden en meedoen aan deze actie, de actie
loopt van 27 maart tot en met 17 mei 2009 en deelname is gratis.
Aanmelden kan vanaf vrijdag 27 maart via de website van de bond. Deze
actie is bedoeld voor consumenten die ondanks het direct aanspreken
van Telfort of Ziggo nog steeds klachten hebben.
De Consumentenbond heeft de gesprekken met beide providers over deze
actie als constructief ervaren en vindt website van de bondhet
positief dat beide bedrijven meewerken aan het oplossen van de
bestaande klachten. De bond gaat nauwlettend in de gaten houden of de
beloftes van Telfort en Ziggo daadwerkelijk op korte termijn tot een
daling in het aantal bestaande klachten leidt.
---