Gemeente Franekeradeel
Officiële bekendmakingen 25 maart 2009, Franeker courant
Bouwaanvragen
Burgemeester en wethouders maken overeenkomstig de Woningwet bekend
dat in de periode van 05-03-2009 t/m 18-03-2009 de volgende lichte en
reguliere bouwaanvragen zijn binnengekomen:
* James Wattstraat 6 8801 PK te Franeker plaatsen van een
zeecontainer (tijdelijk)
* Cammingastraat 74 8802 ZN te Franeker bouwen van een berging
* Hoarnestreek 5 8854 RP te Oosterbierum bouwen van een garage
* Aesterfaart 2 8801 ZG te Franeker bouwen van een
luifel/overkapping aan de garage
* Kerkstraat 13 8812 JP te Peins vergroten van de bijkeuken
* Aesterfaart 3 8801 ZG te Franeker gewijzigde bouwaanvraag voor het
bouwen van een woning met carport
* Swaerderwei 1 A 8851 EG te Tzummarum verbouwen van een
berging/overkapping
* Rijksweg 16 8807 PK te Herbaijum plaatsen van een erfafscheiding
* Reinder Terpstralaan 26 8802 BS te Franeker plaatsen van een
dakkapel
* Leeuwarderweg 10 8801 BV te Franeker bouwen van een werkplaats
* Klaas de Jagerlaan 7 8802 BV te Franeker bouwen van een berging
* Dyksfeart 1 t/m 31 8801 ZE te Franeker bouwen van 16
halfvrijstaande woningen
* Burgemeester Westerhuisstraat 13 8801 EX te Franeker intern
verbouwen van de woning
* Buorfinneleane 4 8855 HD te Sexbierum vergroten van een garage
* Reinder Terpstralaan 16 8802 BS te Franeker bouwen van een
achteraanbouw (legaliseren)
* Schoener 15 8802 NM te Franeker plaatsen van een erfafscheiding
(legaliseren) 8802NM
* Zilverstraat 3 8801 KA te Franeker aanbrengen van zonneschermen op
nr 3 en 5 en (legaliseren) reclame op nr 3
Deze bouwaanvragen worden behandeld in de welstandscommissie. De
vergaderingen van de welstandscommissie zijn openbaar en vinden op
maandagmorgen in de oneven weken van
9.30 - 11.00 uur plaats in het gemeentehuis. U bent hierbij van harte
welkom! Wilt u weten wanneer een bouwplan wordt behandeld, kijkt u dan
op de website www. franekeradeel.nl.
Wij attenderen u er op dat tegen een aanvraag om bouwvergunning geen
bezwaarschrift kan worden ingediend. Een bezwaarschrift kan pas worden
ingediend na het verlenen van de bouwvergunning.
Verleende vergunningen 05-03-2009 t/m 18-03-2009
Reguliere bouwvergunningen
* Dongjumertille, Riedsterweg tussen Dongjum en Boer plaatsen van
een fietsbrug 2009-03-05
* Tuinen 31 8801VW te Franeker bouwen van een loods 2009-03-05
* Dr Jelle Bangastraat 12 8801 AM te Franeker vergroten van de
woning 2009-03-06
* Hitzumerweg 1 8804 RV te Tzum vergroten van de woning (slaapkamer)
2009-03-10
* Kelvinstraat 8 8801 NA te Franeker veranderen van alle
reclame-uitingen 2009-03-10
* Rients Koopmansstraat 7 8802 TA te Franeker vergroten/veranderen
van de woning en bouwen schuurtje 2009-03-11
Lichte bouwvergunningen
* Meester Feringastraat 16 8807 PP te Herbaijum bouwen van een
garage 2009-03-10
* Lou Seerdenlaan 27 8802 BX te Franeker bouwen van een
erfafscheiding (legaliseren) 2009-03-05
* Bauke Poelstrastrjitte 3 8854 AX te Oosterbierum plaatsen van een
schuurtje (legaliseren) 2009-03-13
Reguliere bouwvergunningen 2e fase
* Zilverstraat 24 A 8801 KC te Franeker bouwen van een woning
2009-03-05
* Kammingadammen 2 8851 RE te Tzummarum gedeeltelijk
vernieuwen/veranderen van de ligboxenstal 2009-03-05
* Hitzumerweg 4 8806 TR te Achlum bouwen van een ligboxenstal
2009-03-13
Sloopvergunning
* Skippersdykje 2 8856 XG te Pietersbierum slopen van 2 schuren en
een loods 2009-03-13
Indien u het niet eens bent met één van bovengenoemde besluiten, kunt
u binnen zes weken
na verzending van dit besluit een schriftelijk en gemotiveerd
bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders
van Franekeradeel, Postbus 58, 8800 AB te Franeker. Het bezwaarschrift
dient tenminste te volgende onderdelen te bevatten:
a. naam en adres van de indiener;
b. de dagtekening;
c. een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;
d. de gronden van het bezwaar;
e. een ondertekening
Indien u een bezwaarschrift heeft ingediend, kunt u tevens op grond
van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht de President van de
Arrondissementsrechtbank te Leeuwarden verzoeken om een voorlopige
voorziening te treffen, indien u van mening bent dat de onverwijlde
spoed dat, gelet op de betrokken belangen, vereist. Een verzoek om
voorlopige voorziening dient u te richten aan de President van de
Arrondissementsrechtbank te Leeuwarden, Sector Bestuursrecht, Postbus
1702, 8901 CA te Leeuwarden. Ook dient u een kopie van het besluit op
het bezwaarschrift te overleggen.
Ontheffing Bestemmingsplan en Bouwvergunning
Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij voornemens zijn om
ontheffing te verlenen van het geldende bestemmingsplan en
bouwvergunning te verlenen voor:
het oprichten van een woning op het perceel plaatselijk bekend Sjoerd
Draijerstrjitte 27, 8851 HX, te Tzummarum;
het uitbreiden van een ligboxenstal op het perceel plaatselijk bekend
Franekerweg 3, 8805 TB, te Hitzum;
met toepassing van artikel 3.6, lid 1, sub c van de Wet ruimtelijke
ordening.
Op grond van het bepaalde in artikel 3.6, lid 5 van de Wet ruimtelijke
ordening en artikel 46, lid 4 van de Woningwet ligt het ontwerpbesluit
met de hierop betrekking hebbende stukken met ingang van 26 maart 2009
gedurende vier weken voor een ieder ter inzage.
De stukken liggen voor een ieder ter inzage tijdens de openingstijden
van het gemeentehuis bij de balie van de afdeling Bouwen en Milieu,
Harlingerweg 18 te Franeker.
Tijdens de termijn van terinzagelegging van het ontwerpbesluit kunnen
belanghebbenden schriftelijk dan wel mondeling hun zienswijze omtrent
het voornemen naar voren brengen bij het college van burgemeester en
wethouders van Franekeradeel, Postbus 58, 8800 AB te Franeker. Degene
die mondeling zijn zienswijze kenbaar wil maken, kan zich gedurende de
termijn van terinzagelegging van het plan wenden tot de balie van de
afdeling Bouwen en Milieu (tel. 0517 - 380449).
Geen zienswijzen en verlening monumentenvergunning
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat er geen
zienswijzen zijn binnengekomen op het ontwerpbesluit van de aanvraag
om een monumentenvergunning voor:
Het intern veranderen van het pand op het perceel Vijverstraat 12 te
Franeker.
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat er een
monumentenvergunning is verleend voor de bovenstaande aanvraag.
Voor belanghebbenden bestaat de mogelijkheid tegen het besluit van het
college binnen zes weken na de dag van bekendmaking van het besluit
aan de aanvrager een beroepschrift in te dienen bij de Rechtbank
Leeuwarden, sector bestuursrecht, Postbus 1702, 8901 CA, Leeuwarden
(tel.058-2341555). Het beroepschrift moet worden ondertekend en moet
ten minste bevatten:
* naam en adres van de indiener;
* de dagtekening;
* een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht;
* de gronden van het beroep.
Ook dient u, indien mogelijk, een afschrift van het besluit waarop het
geschil betrekking heeft te overleggen. De indiener van het
beroepschrift is tevens griffierecht verschuldigd.
Alleen zij die tijdig (schriftelijk) of mondeling zienswijzen hebben
ingediend tegen de ontwerp-beschikking kunnen later beroep instellen
bij de Rechtbank, tenzij wordt aangetoond dat men redelijkerwijs niet
in staat is geweest (tijdig) zienswijzen in te brengen danwel dat het
definitieve besluit afwijkt van het ontwerp-besluit.
Subsidiebeleid monumentenzorg 2009 - 2011
Burgemeester en wethouders van Franekeradeel maken bekend dat het
subsidiebeleid monumentenzorg 2009 - 2011 op 5 maart 2009 is
vastgesteld door de gemeenteraad van Franekeradeel.
Het subsidiebeleid monumentenzorg 2009 - 2011 voorziet in continuering
van het onderdeel `monumentenzorg' van het Subsidiebeleidsplan 2008.
In het subsidiebeleid monumentenzorg 2009 - 2011 zijn derhalve wederom
de subsidies op het gebied van de monumentenzorg opgenomen die reeds
jaarlijks worden verstrekt.
Het besluit ligt gedurende zes weken voor een ieder ter inzage bij de
balie van de afdeling Bouwen en Milieu, Harlingerweg 18 te Franeker.
Een ieder kan op verzoek -tegen betaling- een afschrift krijgen van
genoemd besluit.
Beleidsregels bekostiging gymnastiekruimte voor basisonderwijs en
(voortgezet) speciaal onderwijs
Burgemeester en wethouders van de gemeente Franekeradeel maken bekend
dat bij besluit van 3 maart 2009 de beleidsregels voor bekostiging van
de gymnastiekruimte voor het basisonderwijs en het (voortgezet)
speciaal onderwijs zijn vastgesteld. Deze beleidsregels treden in
werking op de dag nadat dit besluit is gepubliceerd.
Deze beleidsregels liggen voor een ieder ter inzage in het
gemeentehuis bij de afdeling Burgerzaken, Onderwijs- en
Samenlevingszaken.
Beleidsregels Toezicht en handhaving kwaliteit kinderopvang gemeente
Franekeradeel
Burgemeester en wethouders van Franekeradeel maken bekend dat bij
besluit van 6 januari 2009 de beleidsregels "Toezicht en handhaving
kwaliteit kinderopvang gemeente Franekeradeel" heeft vastgesteld. Deze
beleidsregels treden in werking op de dag nadat dit besluit is
gepubliceerd. Alle instellingen voor kinderopvang, die vermeld staan
in het register kinderopvang van de gemeente, hebben inmiddels een
eigen exemplaar toegezonden gekregen.
Deze beleidsregels liggen voor een ieder ter inzage in het
gemeentehuis, afdeling BOSZ, Harlingerweg 18 te Franeker.
Besluiten college van b & w 17 maart 2009
Aanpassing onderdeel geluid van de APV.
Besluit:
De raad voorstellen hoofdstuk 4, afdeling 1 van de huidige APV te
wijzigen overeenkomstig het concept raadsvoorstel.
Nieuwe dienstregeling Connexxion per 29 maart 2009.
Besluit:
Instemmen met gewijzigde dienstregeling Connexxion per 29 maart a.s.
en neem kennis van de gewijzigde opzet van de Opstapper.
Plan van aanpak handhaving vervallen panden.
Besluit:
Kennis nemen van het plan van aanpak handhaving vervallen panden
(vervolg).
Jan Bogtstra Stichting .
Besluit:
De jaarrekening over 2008 vaststellen.
Dorpsbelang Peins project beplanting kerkhof te Peins.
Besluit:
Een subsidie toekennen van 5675,- euro uit het budget
plattelandsprojecten
Uitvoeringsinformatie 2008.
Besluit:
De uitvoeringsinformatie 2008 vaststellen.
Jaarrapportage 2008 jaarplan 2009 Plattelânsprojekten Noardwest
Fryslan.
Besluit:
De rapportage 2008 en het jaarplan 2009 voor kennisgeving aannemen.
Jaarstukken 2008.
Besluit:
De jaarstukken 2008 conform advies aanbieden aan de raad.
Begrotingswijzigingen 2009.
Besluit:
1. De 38e t/m de 43e begrotingswijziging conform het voorstel aan de
raad aanbieden.
2. De 44e wijziging vaststellen en ter informatie aan de raad
aanbieden.
Reactie op het Rapport van Bevindingen 2008.
Besluit:
De reactie van het college op het Rapport van Bevindingen 2008 van de
accountant ter kennisname sturen naar de Raad.
Burgerjaarverslag 2008.
Besluit:
1. Het burgerjaarverslag 2008 goed te keuren.
2. Het burgerjaarverslag ter kennisgeving voor te leggen aan de raad
in de vergadering van 2 april 2009
Franeker, 25 maart 2009.
Burgemeester en wethouders voornoemd,
M.J. Haveman, burgemeester.
H.J.J. de Jong, secretaris.