Ingezonden persbericht


Persbericht

Meiny Prins (Priva) Zakenvrouw van het Jaar 2009

Meiny Prins, algemeen directeur van Priva, heeft maandagavond in de Nieuwe Kerk in Den Haag de Prix Veuve Clicquot 2009 in ontvangst genomen uit handen van mevrouw Neelie Kroes. Deze prijs, beter bekend onder de titel 'Zakenvrouw van het Jaar', wordt jaarlijks in 17 landen toegekend en heeft als doel vrouwelijk ondernemerschap en vrouwelijk management te stimuleren.
In haar toespraak ter gelegenheid van de uitreiking benoemde Meiny Prins een aantal actuele thema's: ondernemerschap, duurzaamheid, innovatie, techniek en het familiebedrijf. Stuk voor stuk zaken waar de nieuwe Zakenvrouw van het Jaar een heldere visie op heeft en die samenkomen in de onderneming Priva. Zij sprak de ambitie uit om samen met anderen net dat kleine beetje te kunnen bijdragen aan een betere wereld. Wereldmarktleider
Priva, dat dit jaar haar vijftigjarig jubileum viert, levert in meer dan zeventig landen producten en diensten voor de glastuinbouwsector en utiliteitsbouw. Meer dan vierhonderd medewerkers, verspreid over vestigingen in zeven landen wereldwijd, en twee dochterondernemingen in Arnhem, werken dagelijks aan de ontwikkeling en distributie van producten voor klimaatoplossingen. In de tuinbouw is Priva daarin wereldmarktleider, en ook in de gebouwenwereld heeft Priva haar sporen ruimschoots verdiend. De thuisbasis van Priva is de Priva Campus in De Lier (gemeente Westland). Dit hoofdkantoor staat model voor de filosofie van Priva: hier werken bijna driehonderd mensen met elkaar aan het creëren van innovatieve oplossingen. Oplossingen die leiden tot een maximale productiviteit door optimale klimaatomstandigheden met minimaal gebruik van schaarse natuurlijke hulpbronnen als energie en water in zowel glastuinbouw als gebouwenbeheer.
Familliebedrijf
Meiny Prins is de tweede generatie Prins die het van oorsprong Lierse familiebedrijf Priva leidt. In de jaren dat zij aan het hoofd staat van de inmiddels internationale onderneming is de basis gelegd voor een koerswijziging van productgerichte naar marktgerichte organisatie.
In het bedrijf staan groei en ontplooiing centraal, zowel van Priva en haar medewerkers, als van de klanten en gebruikers van Priva-producten. Priva-waarden als respectvol omgaan met anderen, echt betrokken zijn en de ambitie om beloften waar te maken zijn terug te vinden in de manier waarop Priva omgaat met haar klanten, eindgebruikers, toeleveranciers, medewerkers en de wereld.
Datum: 24 maart 2009