Ingezonden persbericht
Persbericht
Meiny Prins (Priva) Zakenvrouw van het Jaar 2009
Meiny Prins, algemeen directeur van Priva, heeft maandagavond in de Nieuwe Kerk in Den
Haag de Prix Veuve Clicquot 2009 in ontvangst genomen uit handen van mevrouw Neelie
Kroes. Deze prijs, beter bekend onder de titel 'Zakenvrouw van het Jaar', wordt jaarlijks in
17 landen toegekend en heeft als doel vrouwelijk ondernemerschap en vrouwelijk
management te stimuleren.
In haar toespraak ter gelegenheid van de uitreiking benoemde Meiny Prins een aantal
actuele thema's: ondernemerschap, duurzaamheid, innovatie, techniek en het
familiebedrijf. Stuk voor stuk zaken waar de nieuwe Zakenvrouw van het Jaar een heldere
visie op heeft en die samenkomen in de onderneming Priva. Zij sprak de ambitie uit om
samen met anderen net dat kleine beetje te kunnen bijdragen aan een betere wereld.
Wereldmarktleider
Priva, dat dit jaar haar vijftigjarig jubileum viert, levert in meer dan zeventig landen
producten en diensten voor de glastuinbouwsector en utiliteitsbouw. Meer dan vierhonderd
medewerkers, verspreid over vestigingen in zeven landen wereldwijd, en twee
dochterondernemingen in Arnhem, werken dagelijks aan de ontwikkeling en distributie
van producten voor klimaatoplossingen. In de tuinbouw is Priva daarin wereldmarktleider,
en ook in de gebouwenwereld heeft Priva haar sporen ruimschoots verdiend.
De thuisbasis van Priva is de Priva Campus in De Lier (gemeente Westland). Dit
hoofdkantoor staat model voor de filosofie van Priva: hier werken bijna driehonderd
mensen met elkaar aan het creëren van innovatieve oplossingen. Oplossingen die leiden
tot een maximale productiviteit door optimale klimaatomstandigheden met minimaal
gebruik van schaarse natuurlijke hulpbronnen als energie en water in zowel glastuinbouw
als gebouwenbeheer.
Familliebedrijf
Meiny Prins is de tweede generatie Prins die het van oorsprong Lierse familiebedrijf Priva
leidt. In de jaren dat zij aan het hoofd staat van de inmiddels internationale onderneming
is de basis gelegd voor een koerswijziging van productgerichte naar marktgerichte
organisatie.
In het bedrijf staan groei en ontplooiing centraal, zowel van Priva en haar medewerkers,
als van de klanten en gebruikers van Priva-producten. Priva-waarden als respectvol
omgaan met anderen, echt betrokken zijn en de ambitie om beloften waar te maken zijn
terug te vinden in de manier waarop Priva omgaat met haar klanten, eindgebruikers,
toeleveranciers, medewerkers en de wereld.
Datum: 24 maart 2009