Ingezonden persbericht
Persbericht
ACHMEA WINT MULTIGOUD BIJ VERKIEZINGEN CEBUCO
Zeist, 24 maart 2009 - Verzekeraar Achmea heeft gisteravond bij de verkiezingen van Cebuco de Multigoud-prijs gewonnen. Cebuco is de marketingorganisatie van de dagbladen. Multigoud is de stimuleringsprijs voor de beste multimediale campagne waarbij ook dagbladen werden ingeschakeld.
De Achmea-campagne waarzijnwemeebezig.nl werd door de vakjury vooral geprezen om het feit dat naast andere media zoals tv, internet en billboards de advertenties in de dagbladen zeer doordacht zijn ingezet.
Vakjuryvoorzitter Léon Bouwman, hoofdredacteur van vakblad Adformatie: "In de winnende campagne "Waar zijn we mee bezig?" van Achmea is de boodschap eenduidig overgebracht via de verschillende media; de campagne met een heldere boodschap via de IM'ers in de krant had een groot bereik. Strategisch is het een sterke campagne. De krachtige copy - die bijna ambachtelijk genoemd werd door een van de juryleden - en de consistentie waren doorslaggevend."
De campagne laat zien dat Achmea haar rol als grote maatschappelijke speler zeer serieus neemt. Achmea - de grootste verzekeraar van Nederland en moederbedrijf van o.a. Interpolis, Centraal Beheer Achmea, FBTO, Zilveren Kruis Achmea en Avero Achmea - stelt aan de orde waar Nederland mee bezig is en laat zien waar ze zelf mee bezig is.
Achmea wil duidelijk maken dat het goed gaat met Nederland, maar dat er ook nog
veel te verbeteren valt. Bijvoorbeeld op het terrein van gezondheidszorg, maatschappelijk verantwoord ondernemen of de balans tussen werk en privé. Achmea ziet het als zijn verantwoordelijkheid om hier over mee te denken en waar mogelijk oplossingen aan te dragen. De campagne is daarmee geen communicatie over Achmea, maar communicatie van Achmea. Doel is om aan de buitenwereld te laten zien wat de toegevoegde waarde van Achmea is.
Met gewaagde stellingen op internet, op billboards en in dag- en vakbladen daagt Achmea uit om de discussie aan te gaan. Het hart van de campagne is de website waarzijnwemeebezig.nl.