Persbericht
Salesforce CRM voor Twitter maakt real-time klantgesprekken mogelijk ~ bedrijven kunnen in de Service Cloud zoeken, monitoren en deelnemen aan Twitter micro-gesprekken ~
Utrecht, 24 maart 2009 - Salesforce.com (NYSE; CRM), de onderneming voor zakelijke cloud computing, introduceert Salesforce CRM voor Twitter. Bedrijven kunnen hiermee gesprekken die op Twitter plaatsvinden direct in de Service Cloud traceren en monitoren. Daarnaast kunnen bedrijven aan deze gesprekken deelnemen. De Service Cloud werd in januari van dit jaar geïntroduceerd en is een moderne oplossing voor de klantenservice. Door de kennis van de gemeenschap te benutten, verhoogt de Service Cloud de kwaliteit van de klantenservice aanzienlijk en worden de kosten tegelijkertijd lager. Salesforce CRM was al gekoppeld aan belangrijke social networkingsites als Facebook. Salesforce CRM voor Twitter stelt bedrijven nu in staat om via de Service Cloud rechtstreeks in contact te komen met de meer dan 8 miljoen Twitter-gebruikers.
Salesforce CRM voor Twitter - via de Service Cloud gesprekken op Twitter bijwonen Twitter biedt gebruikers een gratis platform met een zeer groot bereik. De postings, genaamd 'tweets', kunnen gaan over ieder willekeurig onderwerp, dus ook over bedrijven, merken en producten. Twitter's enorme groei heeft de aandacht getrokken van vele ondernemingen die aan deze steeds invloedrijkere community willen deelnemen. Twitter brengt eindgebruikers en bedrijven rechtstreeks met elkaar in contact. Salesforce CRM voor Twitter en de Service Cloud stellen bedrijven in staat eenvoudig aan gesprekken op Twitter deel te nemen door:
· bedrijven vanuit de Service Cloud te helpen zoeken naar relevante gesprekken tussen de miljoenen 'tweets' die iedere dag op Twitter plaatsvinden
· bij een relevante 'tweet' het gesprek te monitoren en een record in de Service Cloud aan te maken die de originele posting en alle daaropvolgende antwoorden traceert
· bedrijven te helpen relevante oplossingen uit de Service Cloud-kennisbank in een Twitterposting te verwerken, waardoor ze effectief aan een gesprek deelnemen
"Klanten delen op Twitter al kennis over ons bedrijf en hebben hier gesprekken over met elkaar. Wij zijn daarom zeer geïnteresseerd om deze gesprekken te traceren en deel te nemen aan de Twitter community met behulp van de Service Cloud", aldus Dennis Martin van NJ TRANSIT. "Salesforce CRM voor Twitter en de Service Cloud stellen ons in staat onze klanten te bereiken buiten de traditionele communicatiepaden."
De Service Cloud - de toekomst van klantenservice
Vandaag de dag vindt 50 procent van alle klantenservicegesprekken in de cloud plaats. De Service Cloud brengt belangrijke cloud computing-platforms zoals Google, Facebook en Twitter samen. Door alle gesprekken te traceren, helpt de Service Cloud bedrijven de kennis van de community te delen met klanten, agenten en partners, ongeacht locatie of device. De Service Cloud vormt de toekomst van de klantenservice, waar meer dan tweederde van alle servicegesprekken plaats gaat vinden in de cloud.
Prijzen en beschikbaarheid
Salesforce CRM voor Twitter is naar verwachting in de zomer van 2009 gratis beschikbaar op de Force.com AppExchange.
Service Cloud pakketten zijn beschikbaar vanaf EURO 850 per maand, waarmee:
- klanten een online klantencommunity kunnen creëren met onbeperkt gebruik tot 250 klanten
- een contactcenter met maximaal 5 agents kan worden opgezet
- verbinding gemaakt kan worden met cloud computing sites zoals Facebook, Google en Twitter
- maximaal 5 partners uitgenodigd kunnen worden deel te nemen in de service
Service Cloud pakketten zijn vanaf heden beschikbaar. Force.com Sites zal naar verwachting later dit jaar beschikbaar zijn. Ga voor meer informatie naar
(564 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over salesforce.com
Salesforce.com is de zakelijke cloud computing onderneming. Het portfolio van SaaS-applicaties, waaronder het award-winnende CRM, beschikbaar op
Vanaf 31 januari 2009 beheert salesforce.com de klantinformatie van circa 55.400 klanten, waaronder Allianz Commercial, Dell, Dow Jones Newswires, Japan Post, Kaiser Permanente, KONE en SunTrust Banks. Alle nog niet aangekondigde diensten of features waar in dit of andere persberichten en openbare verklaringen aan wordt gerefereerd, zijn momenteel nog niet beschikbaar en hoeven niet op tijd of helemaal niet te worden geleverd. Klanten die onze diensten aanschaffen moeten de aankoopbeslissing maken gebaseerd op de features die momenteel aanwezig zijn. Het hoofdkantoor van salesforce.com is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf is genoteerd aan de New York Stock Exchange met het 'ticker' symbool 'CRM'. Bezoek voor meer informatie
###
Copyright (c) 2009 salesforce.com, inc. All rights reserved. Salesforce.com and the "no software" logo are registered trademarks of salesforce.com, inc., and salesforce.com owns other registered and unregistered trademarks. Other names used herein may be trademarks of their respective owners.
Voor verdere persinformatie, de Engelstalige persberichten, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Claudia Top van LEWIS Communicatie: Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail:
Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Hans Brouwer, Regional Director Benelux bij salesforce.com: Tel: +31 (0)30 210 6415
E-mail:
Voor informatie over salesforce.com kunt u ook bellen met het gratis directe telefoonnummer: 0800-0200431
Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com & www.lewismediacentre.com
Agency blog: www.lewis360.com
Bij dit persbericht is beeldmateriaal ingesloten