Gemeente Zandvoort
Breed onderzoek naar klanttevredenheid - Belrondjes en interviews
Nee, nee... Geen vervelende telefonische verkoopactie om u in de vroege avonduren te verleiden tot het overstappen naar een ander telecombedrijf of een andere energieleverancier of een nieuw krantenabonnement...
Telefonisch
Dit keer wordt u wellicht benaderd door een enquêteur die u graag uithoort over uw ervaringen met de telefonische dienstverlening van de Gemeente Zandvoort. Op 16 maart aanstaande start dit telefonisch onderzoek. En tot 17 april bellen de onderzoekers met zo'n 600 telefoonbezittende inwoners. Misschien zit u wel tot die kandidaten die voorgeselecteerd zijn voor de a-selecte steekproef.
Ook aan de balie
Dit telefonische enquêteringrondje maakt deel uit van een breed klanttevredenheidsonderzoek, uitgevoerd onder regie van Benchmarking Publiekszaken. Een ander onderdeel eruit zijn de enquêtes in de Centrale Hal onder baliebezoekers. Van 16 maart tot 27 maart interviewen medewerkers van TNS NIPO, een gerenommeerd marktonderzoeksbureau, daar de bezoekers van de Centrale Balie van de Gemeente Zandvoort.
Benchmark
Zandvoort is niet de enige gemeente die onder handen wordt genomen. In zo'n 100 andere gemeenten voert Benchmarking Publiekszaken in deze periode soortgelijke enquêtes uit. De belofte: een goed uitgevoerde benchmark.
Vergelijken
Het klanttevredenheidsonderzoek onder balieklanten is een standaardonderdeel van de Benchmarking Publiekszaken - dit is eind 2003 ontstaan uit de wens van gemeenten om prestaties op het gebied van de gemeentelijke dienstverlening op structurele wijze te meten, en wel zo dat de uitkomsten onderling vergeleken kunnen worden, wat doorgaans het doel is van een benchmark.
Meedoen
Ton van Heemst, woordvoerder van de gemeente: 'Gemeente Zandvoort hoopt dat iedereen die benaderd wordt mee wil doen. Geef goed aan wat u vindt, want daar kan de gemeente alleen maar van leren.'