Ingezonden persbericht
Persbericht
23 maart 2009
Reckitt Benckiser organiseert schilderijenveiling ten bate van Save the Children
Reckitt Benckiser heeft tijdens een jaarlijkse marketingleveranciersbijeenkomst met toonaangevende leveranciers een schilderij gemaakt en deze tijdens een veiling aangeboden. Samen konden deze bedrijven ook op andere inzendingen bieden. De duizenden euro's die zijn ingezameld gaan naar de door Reckitt Benckiser's gesponsorde projecten van Save the Children in Angola en Tanzania. De projecten richten zich op de vermindering van het aantal te voorkomen sterfgevallen van kinderen onder de vijf jaar.
Het verhaal achter de schilderijen
Elk schilderij had zijn eigen persoonlijke verhaal. Eén van de schilderijen toonde de kinderen van een marketeer, waarvan één geadopteerd is uit India. Een ander had zijn vijfjarige zoon gevraagd een betere wereld voor alle kinderen te schilderen. Zelfs professionele kunstenaars maakten hun mooiste werk voor het goede doel. Leveranciers die een schilderij aanleverden en deelnamen aan de veiling waren onder andere Euro RSCG, AC Nielsen, Media Edge, Ster, RTL, SBS, GfK, Part2, Monster Score, Adepth & Enzevoort. "Wij waren verbaasd en ontroerd door de kwaliteit van de schilderijen die onze marketing-partners hadden gemaakt. Het enthousiasme en de steun lagen ver boven wat wij ooit hadden durven hopen", aldus Neil George, Marketing Director Reckitt Benckiser Nederland.
Samenwerking Reckett Benckiser en Save the Children
Reckitt Benckiser en Save the Children werken al sinds 2003 samen om geld in te zamelen voor kwetsbare kinderen in de meest achtergestelde gebieden ter wereld. Deze relatie biedt Reckitt Benckiser de mogelijkheid wereldwijd activiteiten te ontplooien voor werknemers en hen te betrekken bij het gezamenlijke doel een verschil te maken in de levens van deze kinderen.
In oktober 2006 werd de campagne 'Redt 150.000 levens' gelanceerd, een samenwerking tussen Reckitt Benckiser en Save the Children om GBP 1.000.000 bijeen te brengen met als doel 100.000 kinderen in Angola en Tanzania te redden. De campagne richtte zich op het gebruik maken van eenvoudige oplossingen, zoals het geven van voorlichting op het gebied van gezondheid en hygiëne voor kinderen en inentingen tegen mazelen, polio, en tetanus. In december 2008 werd het streefbedrag van GBP 1.500.000 bereikt.
De betrokkenheid van de mensen van Reckitt Benckiser is een zeer succesvol aspect van de campagne. In 2007 namen vijftig medewerkers van Reckitt Benckiser uit 23 verschillende landen deel aan een tocht van vijf dagen in de Himalaya. Dit leverde bijna GBP 200.000 op. De tweede internationale uitdaging staat gepland voor eind mei 2009 met zeventig mensen uit 35 verschillende landen in het uiterst noordelijke, door Tibet beïnvloede Himalaya- gebied.
"De kinderjaren komen maar één keer voorbij. Voor sommigen helemaal niet. De Reckitt Benckiser campagne 'Redt 150.000 Levens' heeft een directe impact op heel veel kwetsbare kinderen waar Save the Children mee samenwerkt in Angola en Tanzania. De resultaten van de campagne vormen dan ook de sleutel voor onze grote wereldwijde campagne 'Child Survival' ('Overleven van kinderen') die in het voorjaar van 2008 is gelanceerd", aldus Jasmine Whitbread, CEO van Save the Children UK.
"Het financieren van programma's op het gebied van gezondheid en hygiëne, dat is waar het bij Reckitt Benckiser om gaat. Ik weet dat als wij deze kans grijpen met dezelfde passie die ons bedrijf zo uniek maakt, wij samen met Save the Children uitzonderlijke resultaten kunnen boeken om de wereld te verbeteren. Ik moedig iedere Reckitt Benckiser vestiging aan deze kans te grijpen om iets waardevols te doen voor de wereld en in het bijzonder voor kinderen die minder bevoorrecht zijn. De voldoening die het ons geeft, is het meer dan waard", aldus Bart Brecht CEO Reckitt Benckiser Nederland.
Reckitt Benckiser Nederland bouwt verder aan de samenwerking en is van plan in de toekomst nog meer activiteiten te ontplooien.
Over Save the Children
Save the Children is 's werelds grootste onafhankelijke kinderrechtenorganisatie die kinderen in meer dan 120 landen helpt. Sinds 1919 komt Save the Children op voor het recht van kinderen op onderwijs, gezondheidszorg, bescherming tegen uitbuiting en misbruik en het recht op participatie. Daarnaast ondersteunt Save the Children noodhulpprojecten en projecten die hulp bieden bij wederopbouw. Save the Children streeft naar directe en blijvende verbeteringen in het leven van kinderen over de hele wereld, want Elk Kind Telt.
Over Reckitt Benckiser
Reckitt Benckiser is een bloeiend mondiaal bedrijf in huishoudelijke en gezondheidsproducten en producten voor persoonlijke verzorging. Zij produceren veel bekende en succesvolle merken, zoals Dettol, Lysol, Veet, Nurofen, Finish, Calgonite, French's, Airwick, Cillit Bang, Vanish en Strepsils. Het bedrijf is wereldwijd actief met vestigingen in meer dan 60 landen, vanwaar zij hun producten in meer dan 180 landen verkopen., met een totale personeelsbezetting van 23.000 mensen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Engeland, even buiten Londen.
Neem voor meer informatie contact op met:
Reckitt Benckiser:
Neil George, Marketing Director: 023 - 5584505
neil.george@reckittbenckiser.com
Save the Children:
Ms. Yael Zwanink, Sponsoring & Partnerships: 070 - 338 44 42
Yael.Zwanink@savethechildren.nl