Ingezonden persbericht


Merkenbouwer wil emotionele binding met het merk Samsung verder versterken

Maurice Ouderland benoemd tot Communications & PR Manager Samsung Electronics Benelux

Delft, 23 maart 2009 - Maurice Ouderland (37) is aangesteld als Communications & PR Manager van Samsung Electronics Benelux. In deze functie is hij verantwoordelijk voor de communicatiestrategie van de Nederlandse marktleider in mobiele telefoons, HDTV's en computermonitoren. Ouderland heeft de ambitie om Samsung als lifestylemerk nóg beter op de kaart te zetten.

'Als merkenbouwer is het een uitdaging pur sang om aan de beleving van Samsung als lifestylemerk te werken', zegt Maurice Ouderland. 'Samsung is een krachtig merk dat innovatieve oplossingen en designproducten voor elke lifestyle heeft. Het is mijn ambitie om met o.a. public relations, events en sponsoring de emotionele binding van mensen met het merk Samsung verder te versterken.'

Ouderland heeft volop ervaring met het laden van merken. Voordat hij bij Samsung startte, was hij merkspecialist in consumenten-PR bij Heineken International. Daarvóór was hij marketingmanager Benelux bij Motorola. Ook werkte hij als senior consultant marketingcommunicatie bij het PR-bureau Hill & Knowlton voor A-merken als adidas, Amstel, HP, Kellogg's en Pepsi.

Samsung Electronics
Onder het motto 'The future is not to be predicted, but to be created' is Samsung Electronics uitgegroeid tot marktleider op vele gebieden. Variërend van monitoren en LCD-TV's tot mobiele telefoons en geheugenchips. Samsung is een van de snelst groeiende merken ter wereld van de afgelopen vijf jaar. Op dit moment staat Samsung op de 21ste positie van de ranglijst van de meest waardevolle merken in de Interbrand Global Brands top 100. Wereldwijd zijn bij Samsung 150.000 werknemers actief in 134 vestigingen in 62 landen. In 2007 behaalde Samsung Electronics wereldwijd een totale omzet van US$ 105 miljard. Samsung Electronics Benelux is met een omzet van meer dan ¤ 1 miljard een van de weinige '1 billion euro companies' in de Benelux. Samsung scoort niet alleen in marktaandelen sterk. Jaarlijks besteedt Samsung bijna 10% van haar omzet aan R&D. Met vijf designcentra over de hele wereld laat Samsung zien dat innovatie om meer dan technologie draait. Samsung laat zich inspireren door de lifestyles van consumenten. De internationale waardering voor de vernieuwende producten is groot. In 2007 won Samsung 26 IF product design awards en 22 Red dot design awards. Voor meer informatie over Samsung Electronics Benelux kunt u bellen naar 0900-SAMSUNG (¤ 0,10 p/m) of www.samsung.com/nl bezoeken.