Unigroove introduceert goede ideeën als strijdwapen in kredietcrisis


UTRECHT, 20090323 -- Dat de kleine bureaus en ZZP'ers weinig merken, of juist profiteren, van de kredietcrisis is bekend. Een goed voorbeeld is Jonathan Joosten van Unigroove: Unigroove Creative Solutions haakt in op een positieve manier op de kredietcrisis door creatieve ideeëngeneratoren aan te bieden, die actief meedenken tijdens brainstormsessies en vergaderingen van bedrijven en organisaties. Met deze nieuwe dienst zijn oplossingen en goede ideeën sneller voor handen, waardoor een hoop tijd en geld bespaard wordt.

Eigenaar Jonathan Joosten licht het concept toe: "Bij veel bedrijven is er sprake van bedrijfsblindheid of een beperking op de creativiteit door de heersende bedrijfscultuur. Hierdoor komen tijdens brainstorms en vergaderingen soms niet de beste ideeën naar voren. Unigroove biedt creatieven aan die tijdens brainstorms actief meedenken en met praktische oplossingen komen. Deze creatieven hebben geen last van bedrijfsblindheid en komen zo met nieuwe, andere, frisse ideeën. Aan het eind van een meeting liggen er een aantal ideeën op tafel waar men direct mee aan de slag kan. Dat betekent een enorme tijd- en kostenbesparing."

De nieuwe werkwijze kent alleen maar voordelen: naast goedkoop en snel en levert het meer ideeën, interactie, creatieve kruisbestuiving en resultaat op. Plus dat de eigen medewerkers tijdens de brainstorm volop meedenken. Zo ontstaat er meer draagvlak binnen de organisatie voor de ideeën die uiteindelijk over blijven. Dit komt de uitvoer ten goede, die vaak ook door het eigen personeel gedaan kan worden. Joosten: "Waarom zou je taken uitbesteden, en er veel meer voor betalen, als het ook intern kan? Vaak is een duwtje in de goede richting voldoende."

Afgelopen weken is de nieuwe dienst geïntroduceerd bij een aantal bedrijven. De reacties zijn bijzonder positief. Vaak moet wel uitgelegd worden dat de werkwijze enorm verschilt met workshops om het personeel creatiever te maken. Joosten: "Ik spreek een hoop managers die het probleem herkennen en vertellen dat ze hun personeel wel eens op een training hebben gestuurd om creatiever te worden. Als ik dan vraag of dat ook wat heeft opgeleverd, dan blijkt, dat men na zo'n training gewoon is blijven werken zoals men daarvoor deed. Dat heeft dus alleen maar tijd en geld gekost. Unigroove staat voor praktische oplossingen. Die training kunnen we ook geven, maar we denken liever mee met een actueel probleem of vraagstuk. Binnen een paar uur ligt er een oplossing. Tel uit je winst."





Ingezonden persbericht