Meldpunt verzekeringsleed van start
Ben-InternetServices.nl start meldpunt voor verzekeringsleed
DEN HAAG, 20090323 -- Verzekeraarklachten.nl, meldpunt voor verzekeringsleed, opent op 25 maart 2009 officieel haar digitale deuren. Te vaak weigeren verzekeringsmaatschappijen om onduidelijke redenen het schadebedrag uit te keren. Hierdoor komt de verzekeringsnemer soms letterlijk in de kou te staan en is er onredelijk veel geld nodig om dit onrecht aan te vechten.
Het initiatief van Ben-InternetServices.nl is geïnspireerd door de zaak van Henny Groote.
Op woensdagmiddag 24 september 2008 is haar bekende sprookjeshotel Hotel `De Tovernaarsberg' te Den Hool volledig verloren gegaan door een uitslaande brand. Zij vecht nu al geruime tijd tegen een onjuist oorzaakrapport waardoor de verzekeraar niet uitbetaald.
Deze zaak is geen incident te noemen.
Op 8 februari 2009 rapporteerde Zembla over het willens en wetens afwijzen van schadeclaims door verzekeraars om de winstmarge zo hoog mogelijk te houden.
Op verzekeraarklachten.nl kan iedereen met verzekeringsleed feitelijk zijn/haar verhaal doen. Hiermee worden dossiers per verzekeraar samengesteld. Dit wordt aangeboden aan het Verbond van Verzekeraars en aan de politiek. Hiermee hopen wij een vuist te maken in de strijd tegen verzekeringsleed.
Ingezonden persbericht