Ingezonden persbericht
PERSBERICHT, Amsterdam 20 maart 2009
FRED & ED WINNEN PROJECT 2009
Het DuoPak hagelslag van Fred&Ed heeft gisteren Project 2009 gewonnen, de productintroductiewedstrijd van Telegraaf Media Nederland en Bureau 2009. Voor het lanceren van het Fred&Ed DuoPak op de Nederlandse markt ontvangt Food Sense B.V. een communicatieconcept t.w.v. ¤ 100.000, ontwikkkeld door Bureau 2009 in samenwerking met de Crossmedia Unit van Telegraaf Media Nederland. Daarnaast levert Telegraaf Media Nederland de media exposure t.w.v. ¤ 1 miljjoen.
Arco van Nieuwland, oprichter van Exact en Yuki en jurylid voor Project 2009: 'De jury is van mening dat het duopak hagelslag van Fred & Ed klaar is om de markt te veroveren. Het product is zó populair bij kinderen, dat het weer gezellig wordt aan de ontbijttafel. In deze tijd, waarin veel kinderen niet eens meer ontbijten, of heel ongezond, is een dergelijk product zeer welkom. Vooral de stimulans om kinderen weer met plezier brood te laten eten, heeft ertoe bijgedragen dat Fred & Ed deze wedstrijd heeft gewonnen.'
Karin Löwik en Wouter Pol, oprichters en eigenaren van Food Sense BV, het bedrijf dat Fred&Ed heeft ontwikkeld en in de markt gezet waren blij verrast met de prijs: 'Het DuoPak is een verpakkingsinnovatie waarbij twee soorten hagelslag uit twee verschillende strooiopeningen komen. Kinderen kunnen hiermee heel leuk hun boterham versieren en er is voor elk wat wils. Met onze producten wordt het echt weer leuk aan tafel. Deze prijs geeft ons de mogelijkheid om het product een vliegende start te geven in de supermarkt, dus daar zijn we erg blij mee!'.
Gisteren kregen de beste vier ondernemers die zich voor Project 2009 hadden ingeschreven, de kans om hun project te presenteren aan een vijfkoppige jury bestaande uit Henk Keilman (ondernemer en bekend van o.a. Dragon's Den), Arco van Nieuwland (oprichter van Exact en Yuki), Bela Stamenkovits (oprichter van Bureau2009), Frank Volmer (directielid van Telegraaf Media Nederland) en Sjuul Paradijs (hoofdredacteur van De Telegraaf). Het duopak hagelslag van Fred & Ed won de strijd uiteindelijk van de RescuePhone, een minimobieltje voor mensen in nood, de Basil-fietstassen en de Nationale Apotheek.nl.
Project 2009 startte op 1 januari 2009. Bureau 2009 en Telegraaf Media Nederland riepen in de maand januari ondernemers en bedrijven op om plannen voor productintroducties en - innovaties in te zzenden. De beste inzender wordt geholpen bij het lanceren van het merk, product of dienst. Ruim 250 kwalitatief hoogstaande innovatieplannen werden ingestuurd.
Over Telegraaf Media Nederland
Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat een belangrijk gedeelte van de Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, Basismedia, Telegraaf Tijdschriften Groep, Pilarczyk Media Groep, Telegraaf Productiehuis en Librium TV. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels, even zoveel websites, diverse 'out of home TV' netwerken en een aantal videoproductiehuizen. Dat maakt Telegraaf Media Nederland tot het eerste complete mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en -platformen die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.
Over de Crossmedia Unit van Telegraaf Media Nederland
De Crossmedia Unit van Telegraaf Media Nederland ontwikkelt voor merken, producten en diensten creatieve crossmedia concepten, die door de verschillende mediumtypen en -titels van Telegraaf Media Nederland heen uitgerold worden. Daarnaast is de Crossmedia Unit de 'multimediale voordeur' voor adverteerders die meerdere mediumtitels en - typen van Telegraaf Media Nedderland tegelijkertijd in willen zetten.
Over Bureau 2009
2009 begon vorig jaar met de naam 2008 en biedt het gecombineerde talent en ervaring van vooraanstaande merkdenkers uit verschillende disciplines. We zijn een creatieve shop vanuit het gegeven dat we in een snel veranderend medialandschap leven. 2009 werkt als een team van creatieve denkers en doeners die oplossingen aandragen voor de commerciële uitdagingen van adverteerders van vandaag en morgen. Dit doen we voor WE Fashion Europe, AkzoNobel, Heineken Nederland en EredivisieLive. Meer informatie staat op www.2009amsterdam.com.
Noot voor de redactie (
Ingezonden persbericht