Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

70% van de vrouwen durft vriendinnen niet om ¤ 1000 te vragen

Hoofddorp, 20 maart 2009 - In het kader van de tweede Nationale Vriendinnendag vroeg vrouwenweekblad Flair vrouwen op Flaironline naar de relatie met hun beste vriendinnen.

Absoluut opvallend was de uitkomst dat zelfs in deze tijd van kredietcrisis maar liefst 70% van de vrouwen hun vriendin NIET om een groot geldbedrag (vanaf ¤ 1000) te leen durft te vragen. Zelfs in tijden van stijgende werkloosheid, dalende huizenprijzen en grote onzekerheid blijft om (veel) geld te leen vragen dus een taboe. Dit terwijl de helft van de vrouwen het geen probleem vindt om hun vriendin zo'n groot geldbedrag uit te lenen!

Verder blijkt uit de enquête dat vriendinnen niet snel praten over hun salaris en over seks met jezelf. Een groot deel van de vrouwen gaf aan dat met name roddelen iets is dat ze al snel teveel doen als ze met hun vriendinnen zijn.

De enquête werd gehouden onder ruim 600 vrouwen.

Nationale Vriendinnendag
Moederdag, Vaderdag, Valentijnsdag, Koninginnedag... We vieren allerlei nationale dagen, maar volgens Flair én lezeres Francis Giesbers ontbrak er toch nog één heel belangrijke: Vriendinnendag! Want, vriendinnen zijn vaak ontzettend belangrijk, maar hoe vaak vertel je dat of laat je dat merken? Daarom riepen we vorig jaar Nationale Vriendinnendag in het leven, zodat vriendinnen elkaar kunnen laten weten dat ze elkaar waarderen. Elk jaar, op de derde zaterdag in maart. Aanstaande zaterdag 21 maart vindt de tweede 'Nationale Vriendinnendag' in Nederland plaats. Wat vriendinnen op deze dag doen, bepalen ze natuurlijk helemaal zelf. Alles mag en alles kan. Kijk voor meer informatie op www.nationalevriendinnendag.nl.

Over Flair
Het vrouwenweekblad Flair, met een gemiddeld bereik van maar liefst 800.000, ondersteunt het initiatief de Nationale Vriendinnendag op 21 maart 2009.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met ruim 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 515,7 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern Sanoma. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (