Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen


18-03-2009: NBTC en Schiphol bekrachtigen samenwerking

Op 18 maart hebben het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) en Amsterdam Airport Schiphol de samenwerking opnieuw voor een jaar officieel bekrachtigd. De samenwerking richt zich het komende jaar niet alleen op nieuwe, maar ook op bestaande lijnverbindingen naar Amsterdam Airport Schiphol die via de Hollandpromotie worden ondersteund.

BEHOUD BESTAANDE VERBINDINGEN EN FREQUENTIES

De luchtvaart staat, evenals vele bedrijfstakken, momenteel zwaar onder druk. Hoewel Amsterdam Airport Schiphol blijft kijken naar mogelijk-heden om nieuwe luchtvaartmaatschappijen aan zich te binden, is juist het behoud van bestaande verbindingen en frequenties van groot belang. Door de krachtenbundeling van het NBTC en Amsterdam Airport Schiphol, zowel in kennis als financieel, krijgen luchtvaartmaatschappijen net dat extra steuntje in de rug zodat zij een bijdrage kunnen leveren aan het inkomend toerisme.

VERGROTEN SLAG- EN CONCURRENTIEKRACHT

De ondertekening is een continuering van de jarenlange relatie tussen het NBTC en Amsterdam Airport Schiphol. Jos Vranken, algemeen directeur NBTC: "Wij zijn blij met deze structurele samenwerking die direct bijdraagt aan het stimuleren van toeristisch en zakelijk bezoek naar ons land. Door de bundeling van kennis, contacten en marketingbudget vergroten wij de slag- en concurrentiekracht van `Holland'. Gezamenlijk investeren in promotie rendeert en levert een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van onze economie en werkgelegenheid."

"De toegevoegde waarde van de samenwerking met het NBTC zit voor ons vooral in de kennis van taal en cultuur in de diverse gebieden door de aanwezigheid van lokale kantoren. Vanuit Schiphol is het lastig om alle ontwikkelingen in de luchtvaart op de voet te volgen. De additionele informatie die het NBTC ons biedt is zeer nuttig. Vooral India en China hebben bij ons volop de aandacht en juist deze landen vragen een aanpak afgestemd op de lokale taal en gebruiken", aldus Wilco Sweijen, Director Aviation Marketing Amsterdam Airport Schiphol.