Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
18-03-2009: NBTC en Schiphol bekrachtigen samenwerking
Op 18 maart hebben het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
(NBTC) en Amsterdam Airport Schiphol de samenwerking opnieuw voor een
jaar officieel bekrachtigd. De samenwerking richt zich het komende
jaar niet alleen op nieuwe, maar ook op bestaande lijnverbindingen
naar Amsterdam Airport Schiphol die via de Hollandpromotie worden
ondersteund.
BEHOUD BESTAANDE VERBINDINGEN EN FREQUENTIES
De luchtvaart staat, evenals vele bedrijfstakken, momenteel zwaar
onder druk. Hoewel Amsterdam Airport Schiphol blijft kijken naar
mogelijk-heden om nieuwe luchtvaartmaatschappijen aan zich te binden,
is juist het behoud van bestaande verbindingen en frequenties van
groot belang. Door de krachtenbundeling van het NBTC en Amsterdam
Airport Schiphol, zowel in kennis als financieel, krijgen
luchtvaartmaatschappijen net dat extra steuntje in de rug zodat zij
een bijdrage kunnen leveren aan het inkomend toerisme.
VERGROTEN SLAG- EN CONCURRENTIEKRACHT
De ondertekening is een continuering van de jarenlange relatie tussen
het NBTC en Amsterdam Airport Schiphol. Jos Vranken, algemeen
directeur NBTC: "Wij zijn blij met deze structurele samenwerking die
direct bijdraagt aan het stimuleren van toeristisch en zakelijk bezoek
naar ons land. Door de bundeling van kennis, contacten en
marketingbudget vergroten wij de slag- en concurrentiekracht van
`Holland'. Gezamenlijk investeren in promotie rendeert en levert een
belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van onze economie en
werkgelegenheid."
"De toegevoegde waarde van de samenwerking met het NBTC zit voor ons
vooral in de kennis van taal en cultuur in de diverse gebieden door de
aanwezigheid van lokale kantoren. Vanuit Schiphol is het lastig om
alle ontwikkelingen in de luchtvaart op de voet te volgen. De
additionele informatie die het NBTC ons biedt is zeer nuttig. Vooral
India en China hebben bij ons volop de aandacht en juist deze landen
vragen een aanpak afgestemd op de lokale taal en gebruiken", aldus
Wilco Sweijen, Director Aviation Marketing Amsterdam Airport Schiphol.