Symbaloo

Investering van 800.000 euro voor Symbaloo.com

Introductie Symbaloo in Verenigde Staten en ontwikkeling nieuwe versie

Delft, 18 maart 2009 - Symbaloo heeft 800.000 euro ontvangen van Nederlandse investeerders House of Ventures en Bluefield Investments. Het geld wordt gebruikt voor de introductie van Symbaloo.com in de Verenigde Staten en de ontwikkeling van een nieuwe versie van de toepassing. Symbaloo.com biedt internetgebruikers een personal desktop om relevante sites en links overzichtelijk te verzamelen. Deze zogenaamde "bookmarkmanager" zal na zijn succesvolle start in Nederland in de tweede helft van dit jaar geïntroduceerd worden in Amerika.

Ton aan de Stegge en Robert van Maasakker van Bluefield Investments investeren voor de tweede keer in het Nederlandse bedrijf. Daarnaast zijn de nieuwe investeerders Klaas Lameijer en Steven Jongeneel die beide participeren vanuit House of Ventures. Lameijer heeft carrière gemaakt als oprichter van het reclamebureau La Marque en was daarna on andere betrokken bij de introductie van Scarlet en 1850 nummerinformatie. Jongeneel is eigenaar van online marketing bureau Media Embassy en is al vroeg betrokken bij Symbaloo als CMO.

Lameijer: "Het gaat goed met Symbaloo. De goede groeiresultaten, het solide verdienmodel en de schaalbaarheid van het concept waren voor ons aanleiding om te investeren in Symbaloo. Het is een sterk concept met internationale potentie. Naast mijn financiële bijdrage zal ik als CEO verantwoordelijk zijn voor de introductie in de Verenigde Staten."

Koen Dantuma, CTO en mede-oprichter van Symbaloo: "Sinds de introductie eind 2007 wordt de website dagelijks al meer dan 150.000 keer geraadpleegd. Daarnaast hebben we diverse prijzen gewonnen waaronder die van beste website van 2008. We zijn blij met deze investering want het betekent dat we naast verdere internationalisering, tevens onze oplossing verder kunnen verbeteren en verfijnen"

Tim Has, bedenker van Symbaloo, zal het management team verlaten om aan een nieuwe uitdaging te gaan werken. Has geeft aan zich te willen richten op nieuwe ontwikkelingen.






---
Symbaloo
Symbaloo is een Nederlandse onderneming die het internet zo simpel en overzichtelijk mogelijk wil maken. Via de Symbaloo.com personal desktop kan iedereen alle voor hem of haar relevante sites en links overzichtelijk, beeldend en intuïtief verzamelen op één toegankelijke desktop. Symbaloo maakt het Internet Simpel. http://www.symbaloo.com