Endemol Entertainment

Persbericht

Eerste online voetbal talkshow trapt af Online kijken en discussiëren op MSN Voetbal

Aalsmeer, 17 maart 2009. Endemol Sport, Eredivisie Live en MSN.nl hebben MSN Voetbal gelanceerd. Dit is de eerste online voetbal talkshow waarin bezoekers van MSN.nl ook de gasten in het programma zijn. Tien weken lang discussieert presentator Thomas Rijsman samen met het MSN-publiek over alle belangrijke momenten uit de Eredivisie. Vragen als: 'Wie moet op het Ajax- doel: Stekelenburg of Vermeer?', 'Welke clubs gaan de Champions League in?' en 'Wat zijn de mooiste acties van het seizoen?' passeren de revue. Bovendien worden de afgelopen speelrondes doorgenomen en wordt vooruit gekeken naar de komende wedstrijden. Natuurlijk zijn ook de mooiste voetbalbeelden te zien.

Arjan van Westerloo Hoofd Sport Endemol: "Met MSN.nl krijgt Endemol Sport nu ook de mogelijkheid om specifieke elementen voor internet toe te voegen zoals een discussieforum en dagelijkse video's. In de korte tijd dat MSN Voetbal bestaat zijn er meer dan 400.000 video's bekeken. Een recent item "Feyenoord wint van PSV" trok dit weekend maar liefst 68.155 kijkers. Endemol Sport is binnen een jaar uitgegroeid tot een grote en veelzijdige sport producent en die rol zullen wij ook in de komende periode verder uitbreiden."

Matthijs Sienot van MSN.nl: Met MSN.nl richten wij ons op het nieuws van de dag en vermaak. Bovendien kan ons miljoenenpubliek altijd met ons meepraten. Dit is dus een fantastische combinatie, want voetbal is voor velen het nieuws van de dag en bijna iedereen heeft er een duidelijke mening over."

Alex Tielbeke, Directeur ECV: "Het is mooi om te zien dat we met deze samenwerking ons jonge voetbalkanaal uit kunnen breiden naar internet. Door voetballiefhebbers en critici een podium te bieden waar ze hun visie kunnen geven, betrekken we ze op een bijzondere manier bij de competitie."

MSN.nl
MSN, onderdeel van Microsoft, is 's-werelds en Nederlands meest bezochte internetbestemming voor het nieuws van de dag, vermaak en participatie. MSN.nl trekt in Nederland maandelijks meer dan 4 miljoen unieke gebruikers per maand. www.msn.nl.

Endemol
Endemol is een toonaangevende internationale ontwikkelaar en producent van content voor televisie, online en mobiel. De onderneming, met het hoofdkantoor in Nederland, heeft dochterondernemingen en joint ventures in meer dan 25 landen.

ECV
De Eredivisie CV is de media- en marketingorganisatie van en voor de 18 Eredivisieclubs. Bijna 50 jaar staat de Eredivisie voor topvoetbal in Nederland. Het Nederlandse voetbal valt wereldwijd op door de resultaten en de aantrekkelijke manier van voetballen.