Praat mee over dienstverlening gemeente Grave
Graag willen wij met u van gedachten wisselen over onze
dienstverlening. Doen we het goed of juist niet? Wat kan er in uw
ogen beter of wat zou u graag anders zien? U als inwoner kunt het
beste beoordelen hoe de kwaliteit van onze dienstverlening is. Dat
horen wij graag van u tijdens een van de discussieavonden die we
organiseren.
Â
Dienstverlening. Een breed begrip. De gemeentelijke dienstverlening
strekt zich uit van het verstrekken van paspoorten tot het aanleggen
van wegen. Van het uitgeven van evenementenvergunningen tot het
ontwikkelen van nieuwe woonwijken. Van het uitbrengen van een
gemeentegids tot het plaatsen en onderhouden van lantaarnpalen en
schoolgebouwen. Geen bedrijf of organisatie met zoân breed
dienstverleningspakket als een gemeentelijke overheid.
Â
Gemeenten in Nederland, en zo ook de gemeente Grave, proberen de
kwaliteit van hun dienstverlening zo hoog mogelijk te houden. Dat
neemt niet weg dat er wel eens fouten gemaakt worden. Of dat we, omdat
we sommige dingen al jarenlang zo doen, een beetje blind zijn geworden
voor ons eigen handelen. Of dat we u verzuimen uit te leggen waarom we
een bepaald probleem niet oplossen, bijvoorbeeld omdat dat niet tot
ons takenpakket behoort. Kortom, er kunnen diverse redenen zijn waarom
onze dienstverlening anders of beter kan. En dat horen we graag. Om er
van te leren. En om het in het vervolg anders te doen.
Â
De avonden die wij voor ogen hebben, gaan dus over de gemeentelijke
dienstverlening en niet over politiek of beleid. U zult als
gesprekspartner dan ook geen raads- of collegeleden treffen maar
ambtenaren. De avond wordt geleid door de gemeentesecretaris (de
hoogste ambtenaar) de heer G. Hubers. Hij zal de avond ook van een
inleiding voorzien. Daarin zet hij uiteen wat precies de rol van
ambtenaren is ten opzichte van het college en de gemeenteraad. Deze
inleiding is ook bedoeld om de kaders aan te geven waarbinnen de
discussie zich afspeelt. Die discussie wordt vervolgens aan de hand
van enkele stellingen gevoerd. Door de gemeente is een onafhankelijk
discussieleider ingehuurd die de discussie in goede banen moet leiden.
En zo gaan wij met u praten over het boeiende en brede terrein van de
gemeentelijke dienstverlening. Om naar u te luisteren en om er van te
leren. Van de avonden worden verslagen gemaakt die via deze website
gepubliceerd worden.
Â
Er worden vijf discussieavonden georganiseerd. Zie het overzicht. Eén
avond voor de inwoners van Grave-stad en de wijken, drie avonden voor
elk afzonderlijk kerkdorp en één avond specifiek gericht op
ondernemers en bestuurders van scholen, instellingen e.d. Deze
indeling is zo gemaakt om iedereen de kans te geven mee te praten.
Mocht u op een bepaalde avond niet kunnen dan is het geen bezwaar als
u aanschuift op een van de andere avonden.
Â
Doelgroepen
Locatie
Datum
Aanvang
Grave-stad en wijken
Palazzo, Grave
Wo 8 april
20.00 uur
Velp
ât Trefpunt
Do 9 april
20.00 uur
Gassel
De Viersprong
Wo 15 april
20.00 uur
Escharen
Dorpshuus
Do 16 april
20.00 uur
Ondernemers / scholen / instellingen e.d.
Palazzo, Grave
Do 23 april
20.00 uur
Â
Om een beeld te hebben van het aantal mensen dat wij kunnen
verwachten, vragen wij u zich aan te melden. Dat kan op verschillende
manieren:
- Via dit digitale formulier.
- Telefonisch bij de heer H. Ruijs (ma t/m do), beleidsmedewerker
Communicatie, tel 477214.
- Per e-mail aan h.ruijs@grave.nl
- Met een kort briefje aan Gemeente Grave, Postbus 7, 5360 AA Grave
o.v.v. Discussieavond dienstverlening.
Vergeet niet â als u van een van de twee laatste mogelijkheden gebruik
maakt â om aan te geven op welke avond u komt. Vul ook uw naam,
telefoonnummer en/of e-mailadres in. Dan kunnen we u bereiken, mocht
dat nodig zijn. Wij hopen u op een van de avonden te mogen begroeten.
Â
Informatie Dhr H. Ruijs, Beleidsmedewerker Communicatie, (0486) 477
214, h.ruijs@grave.nl
Gemeente Grave