NEW YORK & LONDEN--(BUSINESS WIRE)--Mar 16, 2009--
Bebo verbindt Europese gebruikers via
hun „Nieuwtjes-stream“ met
alles en iedereen
Bebo breidt uit in Frankrijk, Duitsland,
Italië, Spanje en Nederland
Hoogstaand internationaal
entertainment en media zoals AlloCiné, RTL’s Clipfish en Yalp! – deel
van Telecom Italia, geïntegreerd in Bebo’s wereldwijd Open Media
Platform
AOL People Networks meldt vandaag de lancering van Bebo in een aantal Europese gebieden en opent de deuren voor nieuwe en gevestigde mediamerken AlloCiné, RTL’s Clipfish, Yalp! – deel van Telecom Italia, Diagonal View en Preview Networks’ Filmtrailer.
Bebo is jouw leven online. Het is een sociaal netwerk dat je helpt ontdekken wat in jouw wereld gebeurt en helpt de wereld te ontdekken wat met jouw gebeurt. Bebo’s „Nieuwtjes-stream“ biedt gebruikers een gemakkelijke manier om in contact te komen en te blijven met alles en iedereen waar zij om geven ongeacht welk medium zij gebruiken of waar het evenement plaatsvindt, zij het op YouTube, Flickr, Twitter, Facebook, Myspace of een andere site.
Met versies in het Frans, Duits, Italiaans, Spaans en Nederlands, de nieuwe Bebo ervaringen in elk van deze gebieden, http://www.bebo.com, toont Bebo’s voortdurende drang voor innovatie aan.* Bebo heeft alvast een stevige reputatie als een sociaal netwerk in Groot-Brittannië, de Verenigde Staten, Ierland, Australië, Nieuw-Zeeland, Canada en Polen, met meer dan 22 miljoen** unieke bezoekers wereldwijd.
“Het bewezen succes van ons platform in gebieden zoals Groot-Brittannië en Ierland zet ons op koers om onze diensten uit te breiden naar dynamische markten op het Europese vasteland. Het publiek dat gebruik maakt van sociale netwerken groeit snel en ons platform maakt het mogelijk voor gebruikers om in contact te komen met andere gebruikers, entertainment en merken, zowel lokaal als wereldwijd. De rijkdom van de ervaring ligt in de mogelijkheid voor de gebruiker om zichzelf te uiten – zoals bewezen in de nieuwe Bebografie feature – en in de mogelijkheid om in contact te treden met mensen, media en merken via de „Nieuwtjes-stream“ en het Open Media Platform,” aldus Nicole Vanderbilt, VP International, Bebo.
Op Bebo kunnen gebruikers niet alleen in contact blijven met bestaande vrienden maar ook nieuwe vriendschappen sluiten met andere gebruikers met wie ze interesses en smaken delen. Met het Open Media platform en de „Nieuwtjes-stream“ kan iedereen nieuwe media ontdekken en kunnen gebruikers hun favoriete media delen, waar het ook leeft. Met de nieuwe internationale uitbreiding voegt Bebo ook verschillende hoogstaande entertainmentkanalen toe van grote lokale en wereldwijde entertainmentmerken en nieuwe mediabedrijven.
Bebo’s nieuwe media partners zoals AlloCiné, RTL’s Clipfish, Telecom Italia’s Yalp!, Diagonal View en Preview Networks’ Filmtrailer worden geïntegreerd in Bebo’s baanbrekende Open Media platform. RTL’s Clipfish en Telecom Italia’s Yalp! zullen gebruikers gemakkelijke toegang bieden tot een ruim aanbod premium content in hun eigen taal, terwijl AlloCiné, de leidende Europese portaalsite voor film en TV series, 4 nieuwe kanalen zal lanceren op Bebo met al het laatste nieuws op gebied van film en TV series (www.bebo.com/allocine).
AlloCiné zal ook 4 kanalen lanceren in het Verenigd Koninkrijk waar bezoekers alle trailers zullen kunnen vinden voor films die die week in de bioscoop draaien, toekomstige releases, interviews en reportages (www.bebo.com/screenrush), en in Frankrijk Merci Qui! – een toegewijd programma over filmklassiekers (www.bebo.com/merciqui).
Clipfish, één van Duitsland’s leidende videoportaalsites, zal een selectie kanalen aanbieden op Bebo Duitsland waaronder populaire formats zoals: Clipfish comedian Daniele Rizzo (www.bebo.com/danielerizzo) en zijn interviews met filmsterren; Astroclip, het Clipfish Astrologie kanaal met videohoroscopen voor een jonger publiek, en moviemag met recensies voor alle grote filmreleases in Duitsland. Verder kunnen Bebo gebruikers in Duitsland Clipfish gebruiken op Bebo’s Duitse video upload pagina, en krijgt elke video op Clipfish (www.clipfish.de) een icoontje om de video te delen op Bebo.
Mathias Blüm, Managing Director van Clipfish, voegt toe: "We zijn blij samen te werken met Bebo voor hun lancering in Duitsland. Bebo biedt een perfect platform voor de verdeling van een aantal Clipfish kanalen en helpt ons een nieuw publiek te bereiken. We kijken uit naar een successvolle samenwerking, en zijn van plan andere kanalen aan te bieden in de toekomst."
Filmtrailer zal gebruikers in Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en Nederland gemakkelijke toegang bieden tot de laatste trailers van arthouse films tot Hollywood kaskrakers in hun eigen taal.
“Bebo begrijpt hoe hun gebruikers interactief met entertainment content omgaan”, zegt Heather Stevenson van Preview Networks. “We zijn blij om deze gemeenschap een kwaliteitsvol aanbod van bioscooptrailers in hun eigen taal te kunnen aanbieden.”
Om virale mogelijkheden voor media eigenaars en digitale uitgevers te verhogen creërde Bebo de "Deel op Bebo” (http://www.bebo.com/c/share/help) button voor uitgeversites. Eenvoudig toe te voegen en een gemakkelijke manier om te communiceren tussen de uitgever en het Bebo platform. Wanneer een gebruiker hun favoriete media content delen verschijnt een update in de gebruikerstatus en in hun „Nieuwtjes-stream“, een virale manier om het nieuws te verspreiden naar hun volledige netwerk en een uitstekende manier om Bebo gebruikers door te sturen naar de media eigenaar of uitgever.
Bebo vormt de ruggegraat van de AOL People Networks business unit. People Networks' verzameling van community platforms helpt het leven van mensen verbeteren door hen te verbinden met alles en iedereen waarom ze geven. People Networks doet dit via een web-gerichte ervaring op Bebo.com, door desktop clients en mobiele toestellen. Het kloppende hart van People Networks is de “Nieuwtjes-stream”, een real-time, platform voor aggregeren en verdelen van sociale feeds over verschillende media heen.