Nieuw onderzoek toont waarde van web analytics in email marketing
Aanzienlijke verbetering in respons door gebruik van behavioural data
Amsterdam, 16 maart 2009 - Nedstat kondigt de publicatie van het
onderzoek 'Integrating Web Analytics With Email Marketing To Improve
Campaign Performance' aan, uitgevoerd door Forrester Consulting, in
opdracht van Nedstat. Het onderzoek is gebaseerd op recent
marktonderzoek door Forrester en onthult dat marketeers die email
marketing integreren met web analytics bijna vier keer meer omzet en
achttien keer meer netto winst genereren dan marketeers die
eenvoudige, ongerichte mailings versturen.
Volgens het onderzoek, dat werd gehouden onder 159 email marketeers in
het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland, zijn marketeers die
de prestaties van hun email campagnes analyseren, aanzienlijk meer
tevreden met hun campagnes dan marketeers die dit niet doen. De
integratie met web analytics data stelt marketeers in staat om
doelgroepen intelligenter te segmenteren en hen direct gerichte
boodschappen te sturen wat de klantenbinding kan verbeteren en de
omzet kan verhogen.
"Uit resultaten blijkt dat in alle drie de landen de meeste marketeers
hun email segmentatie nog kunnen verbeteren.⦠Door segmentatie
relatief weinig in te zetten missen marketeers nog steeds de kans om
strategieën toe te passen die op maat zijn gemaakt voor de specifieke
campagnes die ze voeren. In plaats daarvan vertrouwen zij nog steeds
op verouderde methoden van segmentatie... en ontnemen zichzelf daarmee
de mogelijkheid gerichtere campagnes aan abonnees te versturen...
Teveel marketeers doen geen enkele moeite om respons van abonnees te
monitoren... Zelfs wanneer een gebrek aan respons is aangetoond
blijven sommige marketeers... abonnees emailen, wat leidt tot een
vervuilde adressenlijst en verspilde marketing budgetten."
Ulrike Ziegler, VP Marketing bij Nedstat: "Marketeers zien de waarde
van het gebruik van behavioural data voor email marketing in, maar
slechts een enkeling voelt zich er genoeg mee op zijn gemak om het op
effective wijze toe te passen. Het onderzoek bevestigt ons idee dat
dit soort integraties extreem gebruiksvriendelijk moeten zijn. Onze
eenvoudige wizard stelt gebruikers in staat een bepaalde groep van
prospects te selecteren die op een link in de email hebben geklikt, op
de site zijn aangekomen, maar niet zijn geconverteerd. Binnen enkele
seconden kunnen ze het geselecteerde segment terugsturen naar de email
software voor gerichte re-mailings."
Nedstatâs email samenwerkingen worden mogelijk gemaakt door Sitestatâs
RING⢠integratie platform dat een specifiek raamwerk biedt voor ieder
type online marketing applicatie. Door de open standaard SOAP te
gebruiken in de communicatie met integratie partners, wordt het
mogelijk om data direct door te geven van Sitestat naar de marketing
applicaties en terug. Het onderzoek van januari 2009 'Integrating Web
Analytics With Email Marketing To Improve Campaign Performance' is
gratis verkrijgbaar op www.nedstat.nl/publicaties en via
blog.sitestat.com.
Identificeer de meest waardevolle bezoekers
Nedstat