`Try before you buy'-site voor boeken


Leesditboek.nl helpt lezers keuze te maken op basis van inhoud en prijsvoordeel

LEIDSCHENDAM, 20090313 -- Vijfenveertig procent van de Nederlanders geeft aan minder geld te willen besteden aan boeken, gezien de huidige economische situatie. Maar liefst 60% vindt de prijs van boeken `tamelijk hoog tot erg hoog'. Duidelijke uitkomsten van het nieuwste onderzoek onder boekenkopers uitgevoerd door Intomarkt/GfK. Leesditboek.nl - de nieuwe 'try before you buy' website voor lezers - haakt handig in op dit gegeven en biedt lezers naast een groeiend aantal voorpublicaties vele euro's voordeel op de aanschaf van boeken.

"In een aantal weken tijd hebben we al voor meer dan 150 euro aan kortingsbonnen gepubliceerd op de site", aldus Marianne de Kruijter, een van de initiatiefnemers van de site Leesditboek.nl, die onlangs haar virtuele deuren opende voor het publiek. Samen met haar partner, Crimezone.nl-oprichter Sander Verheijen, werkte De Kruijter bijna een half jaar aan het concept, bedoeld om boekpromotie terug te brengen naar de oorspronkelijke basis, het verhaal zelf. Leesditboek.nl biedt lezers een nieuwe mogelijkheid om thuis of onderweg te `proeven' van nieuwe boeken. Het aanbod van kortingsbonnen en voorpublicaties neemt dagelijks toe. Om bezoekers op de hoogte te kunnen houden van het aanbod is er een gratis (maandelijkse) nieuwsbrief.

De Kruijter beseft dat het aanbod van kortingsbonnen vooralsnog de belangrijkste reden zal zijn voor lezers om de site te bezoeken. "We ontdekten dat er nog geen verzamelsite bestaat voor korting op boeken. Dat gat zijn we dan ook gelijk ingesprongen. Maar uiteindelijk bieden we de lezer veel meer, namelijk een prachtig try before you buy platform voor Nederlandstalige boeken in uiteenlopende genres."

De fluistercampagne van Leesditboek.nl loopt inmiddels al. Bezoekers van de site die andere bezoekers `tippen' maken iedere maand weer kans op een boekenpakket ter waarde van meer dan 100 euro.

www.leesditboek.nl





Ingezonden persbericht