Media alert
Klantinformatie cruciaal in economisch zware tijden
Nieuwegein, 13 maart 2009 - In de huidige economie kan het gebeuren dat bekende, al lang bestaande ondernemingen ten onder gaan. En van de andere kant zijn er bedrijven die juist in deze tijd enorm floreren. Informatica, de grootste onafhankelijke aanbieder van data integratiesoftware en -diensten, zegt dat met name de detailhandelsondernemingen die de recessie goed doorstaan, juist díe bedrijven zijn die hun data gebruiken om zo dicht mogelijk bij de klant te komen staan.
Winkeliers moeten hun salesgegevens gebruiken om zich een goed beeld te kunnen vormen van wat hun klanten op dit moment nodig hebben. Maar al te vaak is er alleen zicht op behoeftes uit het verleden, terwijl alleen de situatie zoals die op het huidige moment is, ertoe doet. Door het juiste beheer van klantdata, verwerven ondernemers een sterke positie binnen een steeds competitievere markt waarin tevreden klanten essentieel zijn.
Charles Race, Head of Benelux bij Informatica: "Binnen het huidige economische klimaat worden klanten meer gedreven door geld dan door merkentrouw. Dit veranderde klantgedrag is volkomen tegengesteld aan wat de detailhandel de afgelopen 10 jaar heeft ervaren. Detaillisten moeten daardoor de manier waarop ze met hun klanten omgaan drastisch veranderen. Door het op een continue basis integreren van data binnen de diverse afdelingen, wordt het koopgedrag van consumenten duidelijk. Vervolgens kunnen detaillisten beter omgaan met marktsentiment en kunnen zij mogelijkheden tot extra verkopen signaleren."
Om up-to-date klantdata te genereren, moeten detaillisten maximaal gebruik maken van de gegevens die tot hun beschikking staan. Race: "Succesvolle ondernemingen plaatsen de klant in het hart van de organisatie en zij richten hun activiteiten op wat deze klant wil, op welk tijdstip en wat deze ervoor wil betalen. Een effectieve datastroom voedt het product innovatieproces, ondersteunt een optimaal voorraadbeheer en zorgt ervoor dat een detaillist op prijs kan concurreren. In de huidige economie zou iedere onderneming alleen beslissingen moeten nemen op basis van complete en nauwkeurige data."
(321 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over Informatica
Informatica Corporation (NASDAQ: INFA) is de meest vooraanstaande onafhankelijke aanbieder van enterprise data integratie software. Met Informatica kunnen organisaties meerwaarde halen uit de informatiebronnen in de gehele organisatie. Meer dan 3.350 bedrijven wereldwijd vertrouwen op Informatica om data integratievraagstukken, ongeacht complexiteit en schaalgrootte, tegen lage kosten en tijdig uit te voeren. Meer informatie kunt u vinden op: www.informatica.com/nl http://www.informatica.com/nl>
Voor meer informatie over Informatica kunt u contact opnemen met: Informatica Nederland
Kristen Miller, Senior PR & AR Manager EMEA
Tel: 030-6086700
E-mail:
Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met: Claudia Top van LEWIS PR
Tel: 040-2354600
E-mail:
###
Note: Informatica is a registered trademark of Informatica Corporation in the United States and in jurisdictions throughout the world. All other company and product names may be trade names or trademarks of their respective owners.
Altijd als eerste de laatste persberichten van Informatica via deze RSS-feed:
LEWIS - Global Public Relations
Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com
Wire: www.lewiswire.com/nl