Brussels Airlines werkt samen met time:matters : meer vluchten voor de
"sameday"-service
woensdag 11 maart 2009
Brussels Airlines heeft met time:matters, het gespecialiseerde
logistieke koerierbedrijf actief in "sameday"-service en
noodlogistiek, een nieuwe partner. time:matters breidt door de
samenwerking het aantal vluchten binnen zijn "sameday"-netwerk uit en
kan zendingen voortaan nog sneller ter bestemming brengen.
Dankzij het nieuwe partnership kan time:matters voor dringende
zendingen die dezelfde dag nog afgeleverd moeten worden in Europa
voortaan een beroep doen op het vluchtaanbod dat Brussels Airlines
vanuit Brussels Airport verzorgt. Per week kan time:matters, een
dochterbedrijf van Lufthansa Cargo, nu gebruik maken van 852
bijkomende, rechtstreekse vluchten vanuit Brussel naar
"sameday"-agentschappen verspreid over 44 Europese luchthavens.
Dat grotere aantal vluchten stelt time:matters in staat om een nog
betere service op het vlak van de zogenaamde "sameday"-zendingen aan
te bieden. Het logistieke bedrijf heeft nu immers meer mogelijkheden
om de snelste verbinding te kiezen en daardoor wordt de transporttijd
van heel wat zendingen flink ingekort. Zowel de Belgische als Europese
klanten doen hun voordeel met de uitbreiding van het "sameday"-netwerk
van time:matters.
Door de Brusselse luchthaven en het Brussels Airlines netwerk als een
bijkomende draaischijf te gebruiken voor het versturen van Europese
"sameday"-zendingen, worden de transporttijden van en naar België en
naar bestemmingen buiten de Belgische grenzen aanzienlijk korter. Zo
kan een "sameday"-zending van Warschau naar Maastricht nu over Brussel
vliegen, in plaats van over Frankfurt en Amsterdam zoals dat tot nu
toe het geval was. Daardoor daalt de transporttijd met ruim twee uur
tot vier uur.
De samenwerking levert uiteraard ook grote voordelen op bij de directe
verbindingen die Brussels Airlines vanuit haar thuisbasis Brussels
Airport aandoet. Daarbij vallen zo goed als alle transitvluchten via
Frankfurt of München weg. Een directe vlucht van Brussel naar Göteborg
bijvoorbeeld betekent voor de klant een tijdsbesparing van twee en een
half uur, omdat de transporttijd nu net geen twee uur meer bedraagt.
Door de integratie van de verbindingen van Brussels Airlines in het
Europese netwerk van time:matters zijn vanaf nu in bepaalde gevallen
ook aanzienlijk latere afsluittijden mogelijk. Bij een transport van
Rome naar Brussel kan een klant zijn zending nu nog om 16u55
aanbieden. Vroeger was dat 13u30.
"Het "sameday"-netwerk van time:matters is wat omvang en frequentie
betreft uniek in Europa," stelt Peter Allard, Country Manager van
time:matters België. Voor de klanten ligt de meerwaarde van de
samenwerking met de Belgische luchtvaartmaatschappij vooral in de
grotere flexibiliteit: "De samenwerking met Brussels Airlines maakt
een aanzienlijk tijdvoordeel mogelijk bij goederen die time:matters
nog dezelfde dag moet leveren. Daardoor wordt onze dienstverlening nog
flexibeler en toegankelijker." Kris Drossart, Courier Manager van
Globe Air Cargo, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor het
commercialiseren van de cargo van Brussels Airlines, zegt: "We zijn
erg blij dat we met time:matters nu een partner met een
"sameday"-dienst in ons aanbod hebben. Onze klanten gaan de voordelen
zeer appreciëren."
Geert Sciot, Vice President Communication
Email: gsciot (at) brusselsairlines.com
Julien Tilkens, External communication officer
Email: jtilkens (at) brusselsairlines.com
Brussels Airlines
b.house
Airport Building 26
Ringbaan
1831 Diegem, Belgium
Brussels Airlines