Waterschap Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden
* Verkiezingen 2008
Waterschap doet imago-onderzoek
Publicatiedatum : 13 maart 2009
13 maart 2009 - Dit voorjaar doet het waterschap een imago-onderzoek
onder burgers, bedrijven en functionele relaties. We willen onder
andere graag weten hoe bekend we zijn en hoe ons werk beoordeeld
wordt. Daarnaast onderzoeken we de mening over onze
communicatiemiddelen. De resultaten van het onderzoek dienen onder
andere als input voor de communicatie- en voorlichtingsactiviteiten
van het waterschap.
Meedoen aan het onderzoek kan via een link op de homepage. Het
onderzoek loopt tot 30 maart.
Het waterschap heeft in 2000 en 2003 ook imago-onderzoek gedaan. Uit
die onderzoeken bleek dat De Stichtse Rijnlanden degelijk,
betrouwbaar, milieuvriendelijk, maar ook bureaucratisch werd gevonden.
De naamsbekendheid van het waterschap bleek redelijk goed te zijn. De
Stichtse Rijnlanden heeft zijn communicatiebeleid afgestemd op de
resultaten van de onderzoeken en is daarom benieuwd hoe men nu over
het waterschap denkt.
Een steekproef van 2100 burgers en bedrijven krijgt een brief met een
link naar de onderzoekswebsite. Het waterschap stuurt ook een papieren
vragenlijst mee, die men per post terug kan sturen. De vragenlijsten
zijn verstuurd op 12 maart. Daarnaast zijn de abonnees van de
elektronische nieuwsbrief en een selectie van functionele relaties via
de e-mail benaderd om aan het onderzoek mee te doen.
De resultaten van het onderzoek zijn medio april bekend.