Waterschap Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden



* Verkiezingen 2008

Waterschap doet imago-onderzoek

Publicatiedatum : 13 maart 2009

13 maart 2009 - Dit voorjaar doet het waterschap een imago-onderzoek onder burgers, bedrijven en functionele relaties. We willen onder andere graag weten hoe bekend we zijn en hoe ons werk beoordeeld wordt. Daarnaast onderzoeken we de mening over onze communicatiemiddelen. De resultaten van het onderzoek dienen onder andere als input voor de communicatie- en voorlichtingsactiviteiten van het waterschap.
Meedoen aan het onderzoek kan via een link op de homepage. Het onderzoek loopt tot 30 maart.

Het waterschap heeft in 2000 en 2003 ook imago-onderzoek gedaan. Uit die onderzoeken bleek dat De Stichtse Rijnlanden degelijk, betrouwbaar, milieuvriendelijk, maar ook bureaucratisch werd gevonden. De naamsbekendheid van het waterschap bleek redelijk goed te zijn. De Stichtse Rijnlanden heeft zijn communicatiebeleid afgestemd op de resultaten van de onderzoeken en is daarom benieuwd hoe men nu over het waterschap denkt.

Een steekproef van 2100 burgers en bedrijven krijgt een brief met een link naar de onderzoekswebsite. Het waterschap stuurt ook een papieren vragenlijst mee, die men per post terug kan sturen. De vragenlijsten zijn verstuurd op 12 maart. Daarnaast zijn de abonnees van de elektronische nieuwsbrief en een selectie van functionele relaties via de e-mail benaderd om aan het onderzoek mee te doen.

De resultaten van het onderzoek zijn medio april bekend.