Gemeente Kaag en Braassem
Basisregistratie Adressen en Gebouwen (wet BAG)
De gemeente Kaag en Braassem is volop bezig met het registreren van
alle panden binnen de gemeentegrenzen. Medio 2009 treedt de wet
Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG)in werking en moeten alle
adressen en gegevens over gebouwen op orde zijn.
De gegevens komen uiteindelijk in een centraal informatiesysteem, waar
de rijksoverheid aan werkt. Dan zijn alle gegevens van adreslocaties,
zowel administratief als op de kaart, zichtbaar.
Â
Met de invoering van basisregistraties verbetert de dienstverlening
aan inwoners en bedrijven. Dit is onderdeel van het door het kabinet
ingezette streven naar een beter functionerende overheid. U hoeft dus
voortaan niet meer steeds dezelfde gegevens op te geven. Ook neemt de
kwaliteit van de gegevens toe, waardoor er minder fouten worden
gemaakt. Verder kan fraude eenvoudiger worden voorkomen en opgespoord.
Inwoners en bedrijven kan bovendien effectieve elektronische
dienstverlening worden aangeboden. Bij Beleid, onder Wonen en Bouwen,
staat meer informatie over de BAG.