Provincie Groningen

Groningen genomineerd voor Glazen Huis 3FM 12 maart 2009

De stad Groningen is een van de vijf steden die genomineerd is voor het Glazen Huis van 3FM. Groningen neemt het op tegen Eindhoven, Enschede, Rotterdam en Tilburg. In totaal hadden zich 17 steden kandidaat gesteld. Gedeputeerde Hans Gerritsen die zich voor de kandidaatstelling heeft ingezet is erg blij met de nominatie. `En nu moeten we er voor zorgen dat 3FM daadwerkelijk voor Groningen kiest.'

Groningen genomineerd voor Glazen Huis 3FM Het idee om Groningen kandidaat te stellen is afkomstig van PvdA-statenlid Laura Smit. `Groningen is bij uitstek de locatie voor het Glazen Huis. Waar anders in Nederland kun je 24 uur per dag, zeven dagen week uitgaan?' Uiterlijk 25 maart zal de definitieve beslissing vallen. Maar daarvoor, ergens tussen 13 en 25 maart brengt de directie van 3FM een bezoek aan alle steden om de technische eisen en de promotionele plannen verder te bespreken. Smit: `Ik vind dat we moeten laten zien dat we er hier in Groningen een feestje van kunnen maken.'

Teken ook de petitie!
Volgens Bart de Voogd, manager communicatie bij 3FM, hebben bovenstaande steden plannen gepresenteerd waarbij de volgende onderdelen opvielen: een bijzondere locatie en de toezegging om vergunningen en faciliteiten beschikbaar te stellen. Verder werden er bijzondere initiatieven van winkeliers, horeca en bevolking en verrassende marketingplannen gepresenteerd.

De provincie en de gemeente Groningen hebben met Marketing Groningen de website seriousrequestingroningen.nl aangeboden op het hoofdkantoor in Hilversum. Deze website werd speciaal voor de kandidaatstelling ontwikkeld.

Wil je Groningen steunen in de strijd om het Glazen Huis? Teken dan de online petitie op www.seriousrequestingroningen.nl, die wordt aangeboden aan de directie van 3FM.

Over Serious Request
Serious Request is een jaarlijks terugkerende actie van de Nederlandse radiozender 3FM waarbij geld wordt ingezameld voor projecten van het Rode Kruis. Elk jaar wordt een `stille ramp' gekozen (schoon drinkwater, vluchtelingen, landmijnen etc.). Drie dj's zijn zes dagen opgesloten in een glazen studio en mogen niet eten. Tegelijkertijd draaien ze dag en nacht, in ruil voor een donatie, verzoeknummers voor luisteraars. Verder worden bekende Nederlanders ingeschakeld en worden voorwerpen en diensten geveild.

De actie wordt sinds 2004 in de week voor kerst gehouden. Na Utrecht en Den Haag was in 2008 Breda aan de beurt. Na het succes van 2008 (5,7 miljoen euro binnengehaald) is er een ware wedloop onder de grote steden in Nederland op gang gekomen.

12 maart 2009