Ingezonden persbericht


Leidschendam, 12 maart 2009

Persbericht

OMI lanceert eerste flatfee sms-dienst voor adverteerders en mobiele sites

Het Open Mobiel Internet Initiatief (OMI ) lanceert vandaag sms9009 (www.sms9009.nl); het eerste flatfee sms-platform waarmee adverteerders en mobiele sites tegen een zeer laag vast tarief, onbeperkt sms in kunnen zetten ter promotie van mobiele (campagne) sites. Hiermee wordt het gebruik van mobiel internet gestimuleerd. De eindgebruiker ontvangt gratis een sms-bericht met een link naar de mobiele site. Alle mobiele operators in Nederland hebben onafhankelijk van elkaar hun medewerking toegezegd.

Met dit initiatief is de drempel voor adverteerders en mobiele sites verdwenen om campagnes mobiel in te zetten: geen variabele kosten en rekeningen achteraf voor sms-verkeer!

Hoe gaat het in zijn werk?

Adverteerders kunnen sms9009 inzetten in print-, online- en RTV-campagnes of op verpakkingen. Door klanten aan te moedigen de merk- of productnaam naar 9009 te sms-en kunnen ze een directe interactie opzetten. Klanten betalen hier de standaard (niet premium) sms-kosten voor. Het retour sms-bericht met daarin een link naar de mobiele website is gratis. Vervolgens kunnen zij hier bijvoorbeeld gegevens achterlaten, commercials bekijken, games spelen of meer informatie krijgen over de campagne of het product.

Mobiele- sites en dienstverleners kunnen sms9009 inzetten ter stimulering van het verkeer naar hun mobiele diensten.

Wat zijn de voordelen?

De voordelen van sms9009 voor adverteerders en mobiele sites zijn talrijk:


* · Geinteresseerde partijen betalen slechts een vast tarief per keyword (EUR 500 voor 3 maanden) zonder variabele sms-verzendkosten;
* · Het gaat om een flatfee, dus ongeacht het aantal opgevraagde sms-berichten;
* · Directe interactiemogelijkheden met mobiele telefoons vanuit offline media en websites;
* · De dienst is eenvoudig aan te vragen via www.sms9009.nl;
* · Sms is een geaccepteerd medium met een bereik van 100%;
* · Het overgrote deel van de consumenten heeft altijd de mobiel bij zich en kan zodoende altijd gebruik maken van de dienst;
* · Niemand hoeft moeilijke urls te communiceren of in te toetsen;
* · Het ontvangen sms-bericht is gratis voor zowel consument als adverteerder.

Waarom zijn de operators bereid deze sms-kosten te dragen?

Belangrijkste doelstelling is om consumenten en adverteerders de mogelijkheden van internet op mobiel te tonen. De verwachting is dat daarmee mobiel internet vaker ingezet zal worden als marketingkanaal en dat consumenten meer zullen gaan internetten op hun mobiele telefoon.

Sms9009 gaat 12 maart 2009 van start via de website www.sms9009.nl. Hier kunnen geïnteresseerde partijen direct hun gewenste keywords aanvragen, waarna de dienst binnen 24 uur te gebruiken is.

Over OMI

Het Open Mobiel Internet Initatief (www.openmobielinternet.nl), opgericht in 2006, is een samenwerking tussen content partijen, mobiele netwerk operators, banken en technische dienstverleners zoals ANWB, ILSE Media, Omroep, Microsoft, KPN, T-Mobile, Vodafone, Rabobank, Logica en Mobillion. Het doel van OMI is om belemmeringen binnen mobiel internet weg te nemen en het 'internet op je mobiel' volwassen te maken. OMI is ondergebracht bij ECP-EPN.

Sms9009 is een initiatief van OMI met medewerking van alle Nederlandse mobiele operators, ter stimulering van het inzetten van de mobiele telefoon als marketingkanaal en het gebruik internet op mobiel. Sms9009 is ontwikkeld door BiggerWorks BV in opdracht van OMI .

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht