Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Uitreiking Prix d'Excellence de la Beauté
Marie Claire: dit zijn de beste beautyproducten van 2009

Hoofddorp, 12 maart 2009 - Gisteren reikte Marie Claire tijdens een feestelijk diner de jaarlijkse Prix d'Excellence de la Beauté uit. De Nederlandse jury koos Capture R60/80tm van Dior en Lift Lumière van Chanel tot beste nieuwe beautyproducten. Er waren in totaal acht winnaars.

Nederlandse prijzen
Capture R60/80tm van Dior is een hightech anti-ageing crème. "Ideaal voor de huid die iets extra's kan gebruiken", aldus de Nederlandse vakjury. "Na het opbrengen ziet een gestreste huid er gladder, soepeler en duidelijk strakker uit." Lift Lumière van Chanel is een luchtige, verzorgende foundation die, zegt de jury, "een mooi, fluwelig effect geeft. Het fijne van dit product is dat het alle goede resultaten geeft die je van een foundation verwacht, zonder nadrukkelijk aanwezig te zijn."

Internationale prijzen
Een jury van internationale beautyjournalisten koos uit alle nieuwe make-up- en verzorgingsproducten de zes beste. De winnaars zijn:
- Perfectionist (CP+) van Esteé Lauder

- Terracotta Sunless van Guerlain

- Phenomen'Eyes van Givenchy

- L'Absolu Rouge van Lancôme

- Addition Concentré Minceur van Clarins

- Face Fabric van Giorgio Armani

(Inter)nationale jury
Een zestienkoppige internationale vakjury koos de prijswinnaars. In de Nederlandse vakjury zaten: Maroesja de Ruyter ­ beauty- en lifestyleredacteur Marie Claire, Mies de Vries ­ chef beauty en lifestyle Grazia, Stephanie Bottelier ­ beauty- en lifestyleredacteur Elle en Anne-Kaisa Faber ­ beauty- en lifestyleredacteur Cosmopolitan.

De nieuwe Marie Claire, met alles over de Prix d'Excellence de la Beauté 2009, ligt vanaf vandaag in de winkel.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met ruim 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen ­ Sanoma Magazines Netherlands ­ een omzet van 515,7 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern Sanoma. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (