Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

M4N maakt omzetcijfers bekend

Affiliate marketing netwerk verwacht verdere groei in 2009 dankzij toenemende vraag naar performance based marketing

Amsterdam, 12 maart 2009 --- Affiliate marketing netwerk M4N behaalde in 2008 een omzet van 7,4 miljoen euro. De onderneming boekte hiermee een groei van 70 procent ten opzichte van 2007 en genereerde daarmee meer dan 150 miljoen euro aan consumentenbestedingen.

De onderneming verwacht in 2009 de sterke groei voort te zetten. Deze voorspelling is gebaseerd op de groei in 2008 ten opzichte van 2007 en de kansen van performance based marketing in de huidige kredietcrisis.

Thomas Joosten, oprichter van M4N, legt uit: 'Een performanced based model, zoals bij affiliate marketing, is uitermate geschikt voor een kredietcrisis waarin iedereen zijn CPM-budgetten moet terugschroeven. Doordat tegenover iedere euro die een adverteerder uitgeeft aan affiliate marketing daadwerkelijke omzet staat, is het risico veel lager.'

'Daarnaast constateren we dat marketingbudgetten steeds sneller verschuiven van offline media naar de effectievere en goedkopere online kanalen', zegt Joosten. 'De meetbaarheid van online marketing, en dan specifieker affiliate marketing, maakt het mogelijk om alle kosten toe te rekenen aan de bijbehorende sales en dit vereenvoudigt de verantwoording van de uitgaven', merkt Joosten op.

M4N weet uit ervaring hoeveel omzet het bedrijf genereert doordat er een direct verband bestaat tussen marketinguitgaven en omzet. Adverteerders die aangesloten zijn bij affiliate netwerken besteden gemiddeld 5 tot 8 procent van hun omzet aan affiliate marketing.

Over M4N
M4N heeft als missie om het zoeken, vinden en kopen van producten op internet gemakkelijker te maken. M4N bereikt dit door een netwerk van website eigenaren, affiliates genoemd, te koppelen aan aanbieders van producten op internet. Het bedrijf ziet de affiliates als distributiekanaal: zij maken informatie (commercieel en niet commercieel) namelijk toegankelijk voor specifieke doelgroepen en linken naar de juiste plekken op de vaak uitgebreide websites van adverteerders. Met M4N kunnen zowel affiliates als adverteerders beter op het online koopproces afstemmen door middel van goede statistieken en promotiemateriaal. Voor meer informatie, zie: Affiliate netwerk voor adverteerders en exploitanten.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers & De Jong
Anke van Heerebeek
020 421 0565
anke@l-dj.nl

M4N
Thomas Joosten
020 - 758 19 00
thomas.joosten@m4n.nl