FloraHolland
1-denensaldo, 1 week na invoering
FLORAHOLLAND (12 maart 2009) - Vrijdag 6 maart is het nieuwe
concernbrede systeem voor Deense containers in gebruik genomen.
Samengevat is dit tot nu toe goed verlopen.
We praten immers over een groot automatiseringssysteem dat wordt
geïmplementeerd over 7 vestigingen en heel veel klanten. Alle
commerciële en depottransacties worden dagelijks automatisch in dit
systeem gezet en uw innamen en uitgiftes worden centraal vastgelegd.
Kleine tegenvallers
Helaas zijn een aantal onderdelen niet geheel vlekkeloos gegaan. De
eerste dagen heeft de dienst `Logistieke Middelen online' qua snelheid
delen van de dag niet naar behoren gewerkt. Met name in de loop van de
dag, als veel gebruikers in het systeem actief waren, was de
bereikbaarheid slecht. Eén van de maatregelen die we genomen hebben,
is het verwijderen van de demonstratie filmpjes. Deze zijn verplaatst
naar de site van FloraHolland. Momenteel is de snelheid van de dienst
goed.
Daarnaast was de bereikbaarheid van onze medewerkers niet altijd 100%.
In combinatie met het wennen aan een nieuw systeem, andere
inlogmethoden, klantnummers, plafonds en koppelingsvraagstukken voor
zowel saldo's als internet was de belasting bij de diverse
klantenservice en administratieve afdelingen erg hoog (en soms te
hoog).
Het vroegtijdig en volledig informeren van u als klant heeft zeer veel
aandacht gehad vanuit de projectgroep, maar heeft helaas niet altijd
het gewenste effect gehad. De brochures zijn niet door iedereen op
tijd ontvangen en vragen zijn niet altijd tijdig bij de juiste
personen terecht gekomen.
Wij bieden u hier onze excuses aan en hopen op uw begrip. Met een
grote groep mensen is geprobeerd om u zo goed en snel mogelijk te
woord te staan.
Informatievoorziening op internet
Wij willen u bij deze wijzen op het informatiemedium Internet. Op de
site van FloraHolland staat het onderwerp 1-denensaldo. Via deze link
komt u op een aparte pagina met alle informatie die u nodig heeft om
te kunnen werken met de nieuwe dienst, inclusief een lijst met meest
gestelde vragen. Wij raden u aan eerst deze informatie te raadplegen.
Staat uw vraag hier niet bij, neem dan pas contact op met de daarvoor
bedoelde afdelingen.
Klik hier om naar de informatiepagina te gaan.
Op dit moment neemt het aantal vragen af en lijkt het nieuw systeem
zijn weg te vinden. Deze vrijdag vindt de eerste facturatie plaats en
is de in gebruik name definitief afgerond.