Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters
WGCC-leden kiezen voor kwaliteit in customer contact
Leidschendam, 11 maart 2008
De WGCC moet een werkgeversvereniging blijven met een eigen CAO,
belangenbehartiging, kwaliteitsbeleid en een actieve bijdrage aan de
Klantenservicefederatie. Dat heeft de ALV gisteren besloten aan de
hand van enkele toekomstscenario's. Tevens werd een voorstel
aangenomen om het kwaliteitsbeleid verder aan te scherpen, door nieuwe
auditregels voor 2009 vast te stellen.
Verdere uitbouw van de WGCC als kwaliteitslabel - het WGCC Quality
Membership - wordt door de leden gezien als een absolute
topprioriteit. Negatieve berichtgeving over klantcontact in het
Nederlands bedrijfsleven vraagt om duidelijke standpunten van de WGCC
over praktijken die niet door de beugel kunnen. De WGCC moet ervoor
zorgen dat dergelijke praktijken via kwaliteitsbeleid en audits
uitgesloten worden. `Gerenommeerde opdrachtgevers moeten alleen nog
met WGCC-leden zaken willen doen omdat customer contact bij ons in
goede handen is', aldus WGCC-voorzitter Dick Bakker.
Contributieverlaging
Naar aanleiding van federatievorming met VCN en interne discussie over
de hoogte van de contributies werd binnen de WGCC al enige tijd
gekeken naar het optimale toekomstmodel. Dat mondde uit in een
bestuursvoorstel voor handhaving van het uitgebreide takenpakket, maar
wel met een gewijzigde contributiestructuur. Dit voorstel werd unaniem
aangenomen.
ANW-hiaat
Tenslotte werd in de ledenvergadering definitief ingestemd met de
collectieve verzekering van alle callcenteragents tegen het ANW-hiaat.
Conform de afspraken in de lopende CAO krijgen met ingang van 1 maart
2009 alle medewerkers een nabestaandenpensioen, ongeacht of ze nu
full- of parttime werken.
Nadere informatie:
WGCC
Herman Nieuwenhuis
06 53 58 60 57