PERSBERICHT
11 maart 2009
Kinder Parkpop grote winnaar Haagse Promotieprijs
DEN HAAG - Kinder Parkpop is de grote winnaar van de Den Haag Marketing Promotieprijs 2008. Ten overstaan van een volle zaal in Theater Diligentia kreeg organisator van het festival Do Tetteroo 'de Eline' (een beeld van kunstenaar Loek Bos) in ontvangst uit handen van Paul van Vliet en Anne Will Blankers.
Kinder Parkpop staat garant voor een fantastische dag in het Zuiderpark dat bol staat van het beste dat de Nederlandse kinderpop te bieden heeft. De jury noemde het evenement een aanwinst voor de stad en haar regio. Zij heeft bewondering voor de ondernemer die een geheel nieuwe doelgroep durft aan te boren terwijl voortgeborduurd wordt op Den Haag Popstad.
Kinder Parkpop was de winnaar in de categorie publieksevenementen en won de overall Den Haag Marketing Promotieprijs 2008 van categoriewinnaars Madurodam (categorie toerisme/ economie), Rabobank Beach Challenge (categorie sport), Nederlands Dans Theater (categorie cultuur).
De uitreikingsavond in Theater Diligentia was druk bezocht en een écht Haags feestje. Het publiek kreeg een wervelende show voorgeschoteld met als openingsact de wereldberoemde illusionist Hans Klok. Presentator van avond wethouder citymarketing Frits Huffnagel werd door de beroepsgoochelaar op bijzondere wijze het podium op getoverd.
Tussen het uitreiken van de prijzen was er een optreden van STEREO, de band die is voortgekomen uit het in Den Haag opgenomen tv programma Rock Nation. Daarnaast gaf het dansduo 'The Game' een spetterende dansshow weg. The Game was een van de winnaars tijdens de Haagse talentenjacht 'Street Life' twee weken terug.
Den Haag Marketing Promotieprijs
De Den Haag Marketing Promotieprijs wordt jaarlijks uitgereikt aan een persoon of organisatie die de stad Den Haag op een bijzondere of onderscheidende wijze gepromoot heeft en is een initiatief van Den Haag Marketing. Via promotieprijs.nl heeft het publiek de afgelopen maanden kunnen stemmen. De publieks- en juryprijs wordt voor de 17e keer uitgereikt en kent één uiteindelijke hoofdwinnaar.
Den Haag Marketing is de overkoepelende marketing en promotie organisatie voor de stad Den Haag en haar beide badplaatsen Scheveningen en Kijkduin. Het Haags Uitburo, de VVV kantoren, het Convention Bureau en Den Haag Topsport zijn onderdeel van Den Haag Marketing.
Genomineerden Den Haag Marketing Promotieprijs 2008
Toerisme/Economie:
Madurodam (winnaar)
ShoppingNight
Feel at home in The Hague- The internationale Community Fair 2008
Sport:
Red Bull Knock Out
Dick Advocaat
Rabo Beach Challenge (winnaar)
Publieksevenementen:
Kinderparkpop (winnaar)
Unox Nieuwjaarsduik
Edwin Jansen & Dennis Weening voor Beatstad en Rock Nation
Cultuur:
Nederlands Dans Theater (winnaar)
Pophotspot
Haags Historisch Museum
Winnaar van de overall Den Haag Marketing Promotieprijs: Kinder Parkpop.
---
Noot voor redactie,
Den Haag Marketing