» Air France en KLM lanceren afkl.biz de interactieve website voor
reisagenten
Air France en KLM lanceren afkl.biz de interactieve website voor reisagenten
Amstelveen - woensdag, 11 maart 2009
Vandaag lanceren Air France en KLM « afkl.biz », de nieuwe algemene
website speciaal voor reisagenten. Dit interactieve
communicatiesysteem biedt reisagenten alle middelen die nodig zijn hun
klanten 24 uur per dag, 7 dagen per week van dienst te zijn.
De website afkl.biz, die wereldwijd tegelijkertijd in vijfendertig
landen wordt gelanceerd en in vijf talen beschikbaar is, zal
airfrance.biz (Air France) en agent.net (KLM) vervangen en geleidelijk
worden ingezet in andere landen. Dit uiterst efficiënte interactieve
systeem biedt eenvoudig toegankelijke algemene informatie en
specifieke gegevens over elke markt. Het zal de reisagenten tijd
besparen dankzij de snellere responsetijd, waardoor de service naar de
klant geoptimaliseerd kan worden.
Afkl.biz biedt reisagenten de mogelijkheid om met slechts een paar
klikken en in een volledig beveiligde omgeving te kiezen uit
verschillende zakelijke functionaliteiten:
* Homepage
Deze pagina is uiterst praktisch en geeft directe toegang tot de
laatste commerciële en operationele gegevens van Air France en KLM
en een directe link naar populaire pagina's en favorieten.
Gebruikers kunnen de verschillende secties op de homepage snel
herkennen, zodat ze efficiënter kunnen zoeken.
* U & AFKL
Deze sectie is bestemd voor de persoonlijke relatie tussen de
reisagent en de twee luchtvaartmaatschappijen. De reisagent heeft
toegang tot zijn profiel, kan favorieten creëren en lopende
promoties bekijken, nuttige contacten zoeken of deelnemen aan
vraag- en antwoordspelletjes of andere evenementen.
* Promoties & Nieuws
Deze sectie bevat het recente zakelijke nieuws en de lopende
promoties, wijzigingen in vertrek- en aankomsttijden van Air
France en KLM vluchten, en daarnaast de meest gestelde zakelijke
vragen.
* Uw tools
Deze sectie bevat alle belangrijke zakelijke ondersteunende
diensten die ontwikkeld zijn om het dagelijkse werk van een
reisagent te optimaliseren. Via `Trade E-services' heeft men
toegang tot boekingsbestanden, tot Tigre Web voor boekingen en
groepsmanagement en tot informatie over zakelijke contracten. Deze
functies worden momenteel geleidelijk ingevoerd.
`Online services' bestaat uit online boekingen, tracing van bagage, de
vluchtstatus en codes van steden en luchthavens.
* Voorschriften
Deze sectie bevat de procedures van Air France en KLM en hun
implementatie op de lokale markten.
* Producten & Services
Deze sectie toont alle beschikbare producten en services van beide
luchtvaartmaatschappijen en omvat bestemmingen, reisklassen,
ground services en inflight services, het beleid ten aanzien van
duurzame ontwikkeling, etcetera
De online informatie die via de afkl.biz website beschikbaar wordt
gesteld aan reisagenten leidt tot een aanzienlijke afname van het
gebruik van papier, een ontwikkeling die in overeenstemming is met het
beleid van de Groep op het gebied van duurzame ontwikkeling. Door
realtime toegang tot data te garanderen, helpen Air France en KLM
professionals in het toerisme autonomer te opereren ten behoeve van de
klanten.
Over KLM
De Koninklijke Luchtvaart Maatschappij is in 1919 opgericht en de
oudste, nog onder haar oorspronkelijke naam opererende,
luchtvaartmaatschappij ter wereld. In 2004 fuseerden Air France en KLM
tot AIR FRANCE KLM. Zo ontstond de sterkste Europese luchtvaartgroep,
gebaseerd op twee krachtige merken en hubs, Amsterdam Airport Schiphol
en Parijs Charles de Gaulle. Met behoud van eigen identiteit worden
drie kernactiviteiten gecoördineerd: vervoer van passagiers, vracht en
vliegtuigonderhoud.
In Nederland vormt KLM de kern van de KLM Groep waar ook KLM
cityhopper en transavia.com deel van uitmaken. KLM bedient 137
bestemmingen met een moderne vloot van 114 vliegtuigen en is met ruim
33.000 medewerkers wereldwijd actief. Een speler die voorop staat in
de luchtvaartindustrie, met een betrouwbare operatie, die met
bezieling en op een duurzame manier innoveert in klantgerichte
producten.
KLM is lid van SkyTeam, de luchtvaartalliantie die een netwerk biedt
van 905 bestemmingen in ruim 169 landen op zes continenten. Het
netwerk van KLM verbindt alle belangrijke economische regio's in de
wereld met Nederland en is daarmee een stimulans voor de economie.
De KLM Groep behaalde in het boekjaar 2007/2008 een omzet van 8.0
miljard euro. Het positief bedrijfsresultaat bedroeg 553 miljoen euro
en het netto resultaat 291 miljoen euro.
Publicatie datum: 11 maart 2009
KLM