Gemeente Elburg
houdt enqute onder bezoekers
110309 Elburgse loket doe`th houdt enquête onder bezoekers
Persbericht
Elburg, 11 maart 2009
Elburgse loket doe`th houdt enquête onder bezoekers
Bent u voor u zelf of voor iemand anders naar loket doe`th gekomen?
Wie heeft u naar het loket voor zorg en welzijn verwezen? Is uw vraag
naar tevredenheid afgehandeld? Deze en andere vragen treffen bezoekers
van het Elburgse zorg- en welzijnloket doe`th aan in een enquête. Aan
alle bezoekers wordt vanaf 1 april tot 15 juni gevraagd om deze
vragenlijst in te vullen. Op die manier werken zij mee aan het
onderzoek van het loket naar de tevredenheid over zijn
dienstverlening.
Meerkeuzevragen over informatievoorziening en bejegening
Bij het onderzoek gaat het om fysieke kenmerken van het loket en om de
effectiviteit van de vraagopvolging. Maar ook de bejegening door de
loketmedewerkers komt via vragen aan de orde. De enquête met zo`n 35
meerkeuzevragen kan anoniem worden ingevuld. Bovendien is de
vragenlijst op meerdere manieren beschikbaar. Zo kan hij ter plekke
bij het loket worden ingevuld en ingeleverd. Maar de enquête mag ook
meegenomen worden naar huis om deze vervolgens ingevuld per post terug
te sturen. Ook is de vragenlijst digitaal beschikbaar en op de
computer in te vullen. Belangstellenden voor deze manier krijgen een
link mee van de loketmedewerker.
Alles vragen mag
Het loket is een samenwerkingsverband van Maatschappelijke
Dienstverlening Veluwe, MEE Veluwe, Stichting WIEL en de gemeente
Elburg. Het loket is in november 2006 gestart. Sindsdien hebben meer
dan 1500 inwoners van Elburg en mantelzorgers van Elburgers hun vragen
rondom zorg en welzijn gesteld. Deze vragen hebben betrekking op zeer
verschillende situaties. Niet alleen voor hulp bij het huishouden kan
men terecht bij doe`th, ook voor het inventariseren van de
mogelijkheden voor voorzieningen zoals een scootmobiel of
woningaanpassingen is het loket hét informatiepunt binnen de gemeente.
Verder kunnen mensen vragen stellen over activiteiten om eenzaamheid
te voorkomen en krijgen ze desgewenst hulp bij het invullen van
aanvraagformulieren van zorgverleners en welzijnorganisaties.
Loket doe`th werkt aan bekendheid
In 2008 is er ook een evaluatie geweest. De mensen waren tevreden,
maar lieten weten dat het loket nog niet bij iedereen bekend is.
`Omdat wij altijd voor verbetering zijn en tevreden klanten willen
hebben, geven we gehoor aan deze feedback. Binnenkort horen mensen
zeer regelmatig van het loket. Op verschillende manieren. Ook rondom
de enquête. Maar hoe, dat is nog een verrassing. Dus houd de ogen open
voor doe`th!", aldus coördinator Elisabeth Rot.
Loket doe'th is op werkdagen zonder afspraak te bezoeken tussen 9.00
en 12.00 uur aan de Lange Wijden 33a (in het Huiken), te Elburg. Het
loket is tijdens openingsuren telefonisch bereikbaar via (0525) 68 22
11. Mailen kan ook via doeth@elburg.nl.
laatst gewijzigd: 11-03-2009 | print deze pagina print deze pagina |
download document: 110309 Elburgse loket doe`th houdt enquête onder
bezoekers |