Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Rotterdam, 10 maart 2009
nrcnext.nl gaat alleen nog maar bloggen
Vandaag begint nrc.next met het nieuwsblog nrcnext.nl. Daarmee wil nrc.next nu ook de missie van de krant naar internet vertalen. Dus: een gids zijn die tijd bespaart. Door de lezer te wijzen op filmpjes, de sites en de blogs die er bij het nieuws van vandaag toe doen. Door er commentaar bij te geven. Door commentaar van lezers te vragen. En natuurlijk gaat de redactie in discussie met die lezer.
Waarom een blog? Titia Ketelaar chef van nrc.next: "nrc.next is geen 'gewone' krant. Wij wijzen onze lezers dagelijks de weg naar what's new, wat speelt er, wat zou je moeten weten en waar moet je vanavond naartoe? Ook op internet willen we ons onderscheiden met een eigen toon en een originele invalshoek."
Hakkelt Obama tijdens zijn inauguratie? nrcnext.nl vindt snel het leukste filmpje, citeert de meest relevante Amerikaanse blogs en vertelt ook waarom het mis ging.
Enkele populaire rubrieken van de eerdere next nieuwssite blijven: Aaf, Jan Blokker en Rob Wijnberg hebben hun eigen plek, net als het kookblog van Janneke Vreugdenhil, het geldblog van Erica Verdegaal, het loopbaanblog en Fokke en Sukke.
Het nextblog wordt gemaakt door journalist Thalia Verkade (29) en blogger Ernst-Jan Pfauth (23), daarin bijgestaan door de redacties van nrc.next en NRC Handelsblad.
Nrc.next en nrcnext.nl maken deel uit van NRC Media, tevens uitgever van NRC Handelsblad, NRC Focus, Maandblad M, NRC Boeken, NRC de week, NRC ePaper en de website nrc.nl. Daarnaast exploiteert NRC Media de webwinkels NRC Extra en OneDayOnly.
Noot voor de redactie (
Ingezonden persbericht