Marcel Wanders en Senso tekenen overeenkomst
10/03/2009 09:00
Senso Vloeren
Senso heeft vandaag met Marcel Wanders een samenwerking-
overeenkomst getekend. Het is een nieuwe stap in de uitzonderlijk
sterke groei van Senso de afgelopen jaren.
Naast de opening van een gezamenlijke gallery in Amsterdam, zal Wanders
Senso's nieuwe beeldmerk vormgeven en wordt er gekeken naar meer
mogelijkheden tot gezamenlijk productontwerp. Het eerste initiatief is een viertal ontwerpen van Wanders voor Senso's revolutionaire Freeze gietvloersysteem, die binnenkort gepresenteerd zullen worden.
Senso Freeze
Senso Freeze is een revolutionaire kunststof dat zo helder is als glas en niet
vergeeld. Een unieke prestatie, naast het feit dat Freeze voor het eerst
verwerking op zeer grote oppervlaktes toelaat. Met Freeze wordt een willekeurig
digitaal ontwerp op de vloer aangebracht en naadloos overgoten. Het geeft de
interieurdesigner onbeperkte ontwerpvrijheid over een volledig naadloos
vloeroppervlak.
Ontwerpers als Jurgen Bey en Frank Tjepkema maakten eerder in
spraakmakende projecten (o.a. de Heineken Brand Store) van Freeze gebruik.
Senso en Marcel Wanders maken echter met deze collectie Freeze voor het
eerst toegankelijk voor een bredere doelgroep.
Stormachtige groei
Senso heeft de afgelopen jaren een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt. De
onderneming, die in 2003 begon, is uitgegroeid tot een miljoenen-onderneming
en telt Gensler, Bugatti, Geddes & Gilmore, Modular, Vitra, Crocs en de
Rijksgebouwendienst tot haar klantenkring. De Nederlandse onderneming richt
zich volledig op het topsegment kantoren, winkels, woonhuizen en openbare
gebouwen.
"Het topsegment betekent niet zozeer in prijs, als wel in interieurontwerp en
uitstraling. Het komende jaar staan er nog een aantal zeer spannende
aankondigingen op stapel," aldus David Bols. "Er staat veel te gebeuren op dit
moment."
Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.
http://www.sensovloeren.nl