Persberichten
Jewels & Watches: Love was in the air Publicatiedatum: 09-03-2009
Utrecht, 9 maart 2009 - Juweliers houden van hun beurs Jewels & Watches. Ze prijzen de gastvrijheid, de aankleding en het entertainment. Juist in deze economisch spannende tijden houdt de liefde stand.
Luisteren, kijken, ervaren. Voor zowel juweliers als leveranciers is dat de grote toegevoegde waarde van de beurs.
Anita Hassler, directeur HV Trends: "Door de aankleding, de catering en alles eromheen voelt een bezoek aan de beurs als een uitje. Juweliers nemen dan automatisch de collecties in zich op. De beurs blijft de ideale plaats voor het presenteren van nieuwe collecties!"
Juweliers voorzichtig
Peter van Vuuren, salesmanager Cookson Drijfhout: "Sinds de nieuwe opzet van Jewels & Watches maken we voortdurend nieuwe klanten. Wel merken we dat klanten voorzichtiger zijn met inkoop. Wij adviseren om de collectie op peil te houden. Wees niet te voorzichtig. Laat oude voorraad gouden sieraden omsmelten en koop in ruil daarvoor lichte artikelen terug. Investeer in nieuwe collectie!".
Ook Anita Hassler adviseert: "Houd je voorraad op peil en bied ouderwetse service, persoonlijke aandacht en advies."
Goudsmid Monique de Bruijn merkt eigenlijk nog geen verandering in de markt. "Ik denk dat dit komt doordat het hogere segment hier minder last van heeft. Ik ben voorzichtiger met inkopen maar ik ga nog steeds naar de beurs."
Nieuwe merken en collecties
In de persbijeenkomst presenteerde Hessel Ruijgh, directeur horlogerie van Friederichs, maar liefst vijf nieuwe horlogemerken waarmee het bedrijf zijn portfolio heeft uitgebreid: Linde Werdelin, Marvin, Glycine, Favre-Leuba en Oakley. Ook Han Vos introduceerde een nieuw horloge: SKAV. Met als leus: "Scandinavian design with a Dutch twist."
H&V Time Design kondigde met trots het agentschap van het Franse modemerk Thierry Mugler aan. Diens parfum "Angel" is al een hit en wordt nu uitgebreid met horloges en sieraden. S. Weisz tenslotte ging in op de nieuwe Edox Grand Ocean-collectie.
Plaza in Pink
Knalroze wanden en tapijt, smakelijk ijs en verliefde briefjes kenmerkten drie dagen lang het decor.
De Plaza was geheel in magenta en wit gedecoreerd en vormde een fraaie omgeving voor 9 gastexposanten, in aanvulling op de 47 permanente exposanten op de vaste vloer. Gelokt door de strakke Event Bar was hier de gehele dag aanloop en ontmoetten de aanwezige exposanten een goede mix van bekende en nieuwe klanten.
Met liefde geschonken
Beursbezoekers reageerden massaal op de actie Win Uw Order Terug. Meer dan 2.000 inzendingen werden geteld waaruit dagelijks 20 winnaars bekend werden gemaakt. Zij krijgen door Trade Mart Utrecht hun op beurs geplaatste order vergoed tot een maximum van ¤ 250.
Bezoekersaantal licht gestegen
In totaal bezochten 1.205 bedrijven met 2.203 personen het Event. Vergeleken met vorig jaar is dat een lichte stijging (2%).