Platform Biologica


Unilever gaat bio: "Hoe meer, hoe beter"
9 maart 2009

Voedingsmiddelenreus Unilever gaat toch nog biologisch. Twee jaar geleden gaf het bedrijf nog aan geen brood te zien in bio. Maar inmiddels vragen consumenten erom, aldus een woordvoerder. Unilever begint met drie biologische maaltijdmixen, o.a. voor spaghetti bolognese.

Peter Jens, directeur van Biologica, stelde in een artikel in het AD vast dat Unilever biologisch met gemak verbindt: "Unilever daagt hiermee ook de biologische consument uit. Want die is geinteresseerd in gemaksvoedsel, maar laat zich niet gauw vervreemden van voeding door bijvoorbeeld poeders als in de mixen. De ingredienten van kant-en-klaar moeten voor hem herkenbaar zijn. Maar: hoe meer mensen over de biologische streep getrokken worden, hoe beter."

In januari jl concludeerde het LEI van Wageningen UR, naar aanleiding van onderzoek, dat consumenten tegenwoordig positief staan tegenover biologisch in de supermarkt. De toenemende beschikbaarheid van gemaksproducten draagt ertoe bij dat biologisch een hipper imago krijgt, aldus het LEI.