Platform Biologica
Unilever gaat bio: "Hoe meer, hoe beter"
9 maart 2009
Voedingsmiddelenreus Unilever gaat toch nog biologisch. Twee jaar
geleden gaf het bedrijf nog aan geen brood te zien in bio. Maar
inmiddels vragen consumenten erom, aldus een woordvoerder. Unilever
begint met drie biologische maaltijdmixen, o.a. voor spaghetti
bolognese.
Peter Jens, directeur van Biologica, stelde in een artikel in het AD
vast dat Unilever biologisch met gemak verbindt: "Unilever daagt
hiermee ook de biologische consument uit. Want die is geinteresseerd
in gemaksvoedsel, maar laat zich niet gauw vervreemden van voeding
door bijvoorbeeld poeders als in de mixen. De ingredienten van
kant-en-klaar moeten voor hem herkenbaar zijn. Maar: hoe meer mensen
over de biologische streep getrokken worden, hoe beter."
In januari jl concludeerde het LEI van Wageningen UR, naar aanleiding
van onderzoek, dat consumenten tegenwoordig positief staan tegenover
biologisch in de supermarkt. De toenemende beschikbaarheid van
gemaksproducten draagt ertoe bij dat biologisch een hipper imago
krijgt, aldus het LEI.