Ricoh


Ricoh zet nieuw verkoopkanaal op met lokale Document Centers

"Het geheim van het succes van Ricoh Document Centers is dat regionale know-how gekoppeld wordt aan professionele producten en support" 's-Hertogenbosch, 9 maart 2009 - Ricoh, leverancier van producten en diensten op het gebied van documentenstromen binnen organisaties, start een nieuw channel initiatief in Nederland. Door het opzetten van verschillende Document Centers kunnen MKB-ers op een laagdrempelige wijze diensten en hoogstaande producten van Ricoh van hun plaatselijke document specialist afnemen. De tot nu toe twaalf Ricoh Document Centers zijn gespecialiseerd in document management oplossingen en leveren op regionaal niveau kopieerapparatuur, printers, faxen en document management oplossingen van Ricoh aan het lokale midden- en kleinbedrijf. Ricoh heeft de ambitie om dit aantal dit voorjaar te laten groeien naar zestien Document Centers in Nederland.

De doelstelling van Ricoh is om ondernemers via de Document Centers op twee niveaus goed te ondersteunen. Allereerst krijgen ondernemingen advies van lokale Ricoh-specialisten die bekend zijn met de specifieke regionale vragen en eisen, waarmee de service snel en persoonlijk is. Daarnaast weet de ondernemer zich gegarandeerd van de hoogst haalbare kwaliteit op het gebied van document management en IT-oplossingen, aangezien Ricoh geavanceerde R&D-centers en laboratoria over de hele wereld bezit. Om de kenniskwaliteit van de Document Centers hoog te houden, zal Ricoh tevens een nieuwe certificeringmethode introduceren, zodat eenvoudig kan worden bepaald welke expertise in huis is.

Wilco van Bezooijen, indirect sales director bij Ricoh Nederland: "Het geheim van het succes van Ricoh Document Centers is dat regionale know-how gekoppeld wordt aan professionele producten en support. Dit is een onverslaanbare combinatie. De plaatselijke ondernemer stelt vaak meer vertrouwen in een lokale document specialist, omdat zij elkaar al jaren kennen en weet dat men op elkaar kan bouwen. Vaak is het ook een kwestie van gunnen. Met dit nieuwe verkoopkanaal laat Ricoh zien dat het de waarde van plaatselijke contacten onderkent en deze stimuleert. We zijn er trots op dat onze hoogstaande producten op een nieuwe manier toegankelijk worden gemaakt voor ondernemers die waarde hechten aan kwaliteit en service."