Ricoh
Ricoh zet nieuw verkoopkanaal op met lokale Document Centers
"Het geheim van het succes van Ricoh Document Centers is dat regionale
know-how gekoppeld wordt aan professionele producten en support"
's-Hertogenbosch, 9 maart 2009 - Ricoh, leverancier van producten en
diensten op het gebied van documentenstromen binnen organisaties,
start een nieuw channel initiatief in Nederland. Door het opzetten van
verschillende Document Centers kunnen MKB-ers op een laagdrempelige
wijze diensten en hoogstaande producten van Ricoh van hun plaatselijke
document specialist afnemen. De tot nu toe twaalf Ricoh Document
Centers zijn gespecialiseerd in document management oplossingen en
leveren op regionaal niveau kopieerapparatuur, printers, faxen en
document management oplossingen van Ricoh aan het lokale midden- en
kleinbedrijf. Ricoh heeft de ambitie om dit aantal dit voorjaar te
laten groeien naar zestien Document Centers in Nederland.
De doelstelling van Ricoh is om ondernemers via de Document Centers op
twee niveaus goed te ondersteunen. Allereerst krijgen ondernemingen
advies van lokale Ricoh-specialisten die bekend zijn met de specifieke
regionale vragen en eisen, waarmee de service snel en persoonlijk is.
Daarnaast weet de ondernemer zich gegarandeerd van de hoogst haalbare
kwaliteit op het gebied van document management en IT-oplossingen,
aangezien Ricoh geavanceerde R&D-centers en laboratoria over de hele
wereld bezit. Om de kenniskwaliteit van de Document Centers hoog te
houden, zal Ricoh tevens een nieuwe certificeringmethode
introduceren, zodat eenvoudig kan worden bepaald welke expertise in
huis is.
Wilco van Bezooijen, indirect sales director bij Ricoh Nederland: "Het
geheim van het succes van Ricoh Document Centers is dat regionale
know-how gekoppeld wordt aan professionele producten en support. Dit
is een onverslaanbare combinatie. De plaatselijke ondernemer stelt
vaak meer vertrouwen in een lokale document specialist, omdat zij
elkaar al jaren kennen en weet dat men op elkaar kan bouwen. Vaak is
het ook een kwestie van gunnen. Met dit nieuwe verkoopkanaal laat
Ricoh zien dat het de waarde van plaatselijke contacten onderkent en
deze stimuleert. We zijn er trots op dat onze hoogstaande producten op
een nieuwe manier toegankelijk worden gemaakt voor ondernemers die
waarde hechten aan kwaliteit en service."