Gemeente Epe
Ondertekening samenwerking belastingen, invordering en WOZ
Op 6 maart jl. tekende wethouder R. de Vries van de gemeente Epe het
contract met de gemeente Apeldoorn voor de overname van taken op het
gebied van belastingen, invordering en WOZ. Namens de gemeente
Apeldoorn tekende wethouder F. Spoelstra.
De gemeente Epe heeft besloten de bovenstaande taken te laten
uitvoeren door de gemeente Apeldoorn. Het gaat hier om taken zoals het
opleggen van gemeentelijke belastingen en het bepalen van de
WOZ-waarden van woningen. De gemeente Apeldoorn neemt ook het complete
betalingsverkeer (incl. invordering en kwijtschelding van
gemeentelijke belastingen) en de afhandeling van bezwaarschriften
tegen de belastingaanslag en WOZ-waarde over.
Voor inwoners van de gemeente Epe verandert er niets. Zij blijven hun
belastingaanslag ontvangen van de gemeente Epe. Ook kunnen inwoners
via het telefoonnummer, de e-mail en de website van de gemeente Epe
contact zoeken over de gemeentelijke belastingen. Wie persoonlijk aan
het loket geholpen wil worden kan vanaf 1 april 2009 terecht bij de
gemeente Apeldoorn. Als extra service kan men wel elk jaar vanaf eind
februari 2010 twee weken terecht in het gemeentehuis in Epe met vragen
over de gemeentelijke belastingaanslag.