KLM

» Air France en Klm breiden elektronische instapkaart op telefoon en PDA uit op europese en franse binnenlandse routes

Air France en Klm breiden elektronische instapkaart op telefoon en PDA uit op europese en franse binnenlandse routes

Amstelveen - maandag, 9 maart 2009

Vanaf morgen breiden AIR FRANCE en KLM hun elektronische instapkaartservice uit. De luchtvaartmaatschappijen hebben de service geïntroduceerd op routes naar de meeste Europese en Franse bestemmingen. De elektronische instapkaart, die passagiers op een PDA of mobiele telefoon kunnen ontvangen, biedt hen een comfortabelere reiservaring.

Na een proefperiode van zes maanden op de route Parijs-Amsterdam-Parijs en na introductie op verschillende Franse bestemmingen vorige maand is de service nu gereed voor een geleidelijke uitrol in heel Europa. De elektronische instapkaart kan vanaf morgen worden gebruikt op vluchten van Parijs en Amsterdam naar de meeste Europese bestemmingen, behalve het Verenigd Koninkrijk.

Klanten kunnen inchecken met hun PDA of smartphone -- en ontvangen hierop hun instapkaart per e-mail of als een MMS of SMS. De instapkaart hoeft niet meer uitgeprint te worden. Het enige papieren document dat klanten nog steeds nodig hebben om te kunnen reizen is hun persoonlijke ID.

De elektronische (mobiele) instapkaart bevat alle informatie die aangegeven wordt op een gewone instapkaart, inclusief een unieke barcode. De barcode wordt gescand bij de gate en kan worden getoond bij de bagageafgiftepunten, de veiligheidscontrole, de lounges en de tax free shops van Amsterdam Airport Schiphol.

"Deze nieuwe service komt volledig tegemoet aan de wensen van onze klanten wat betreft snelheid en autonomie, en getuigt van het streven van Air France en KLM om innovatieve, nieuwe services te bieden," aldus Patrick Roux, Senior Vice President Marketing Air France KLM. "We streven ernaar om zo veel mogelijk passagiers een comfortabele en probleemloze reiservaring te bieden zonder onnodig `papierwerk' zegt Martijn van der Zee, Vice President E-commerce Air France KLM.

Over KLM

De Koninklijke Luchtvaart Maatschappij is in 1919 opgericht en de oudste, nog onder haar oorspronkelijke naam opererende, luchtvaartmaatschappij ter wereld. In 2004 fuseerden Air France en KLM tot AIR FRANCE KLM. Zo ontstond de sterkste Europese luchtvaartgroep, gebaseerd op twee krachtige merken en hubs, Amsterdam Airport Schiphol en Parijs Charles de Gaulle. Met behoud van eigen identiteit worden drie kernactiviteiten gecoördineerd: vervoer van passagiers, vracht en vliegtuigonderhoud.
In Nederland vormt KLM de kern van de KLM Groep waar ook KLM cityhopper en transavia.com deel van uitmaken. KLM bedient 137 bestemmingen met een moderne vloot van 114 vliegtuigen en is met ruim 33.000 medewerkers wereldwijd actief. Een speler die voorop staat in de luchtvaartindustrie, met een betrouwbare operatie, die met bezieling en op een duurzame manier innoveert in klantgerichte producten.
KLM is lid van SkyTeam, de luchtvaartalliantie die een netwerk biedt van 905 bestemmingen in ruim 169 landen op zes continenten. Het netwerk van KLM verbindt alle belangrijke economische regio's in de wereld met Nederland en is daarmee een stimulans voor de economie. De KLM Groep behaalde in het boekjaar 2007/2008 een omzet van 8.0 miljard euro. Het positief bedrijfsresultaat bedroeg 553 miljoen euro en het netto resultaat 291 miljoen euro.

Publicatie datum: 09 maart 2009