» Air France en Klm breiden elektronische instapkaart op telefoon en
PDA uit op europese en franse binnenlandse routes
Air France en Klm breiden elektronische instapkaart op telefoon en PDA uit
op europese en franse binnenlandse routes
Amstelveen - maandag, 9 maart 2009
Vanaf morgen breiden AIR FRANCE en KLM hun elektronische
instapkaartservice uit. De luchtvaartmaatschappijen hebben de service
geïntroduceerd op routes naar de meeste Europese en Franse
bestemmingen. De elektronische instapkaart, die passagiers op een PDA
of mobiele telefoon kunnen ontvangen, biedt hen een comfortabelere
reiservaring.
Na een proefperiode van zes maanden op de route
Parijs-Amsterdam-Parijs en na introductie op verschillende Franse
bestemmingen vorige maand is de service nu gereed voor een
geleidelijke uitrol in heel Europa. De elektronische instapkaart kan
vanaf morgen worden gebruikt op vluchten van Parijs en Amsterdam naar
de meeste Europese bestemmingen, behalve het Verenigd Koninkrijk.
Klanten kunnen inchecken met hun PDA of smartphone -- en ontvangen
hierop hun instapkaart per e-mail of als een MMS of SMS. De
instapkaart hoeft niet meer uitgeprint te worden. Het enige papieren
document dat klanten nog steeds nodig hebben om te kunnen reizen is
hun persoonlijke ID.
De elektronische (mobiele) instapkaart bevat alle informatie die
aangegeven wordt op een gewone instapkaart, inclusief een unieke
barcode. De barcode wordt gescand bij de gate en kan worden getoond
bij de bagageafgiftepunten, de veiligheidscontrole, de lounges en de
tax free shops van Amsterdam Airport Schiphol.
"Deze nieuwe service komt volledig tegemoet aan de wensen van onze
klanten wat betreft snelheid en autonomie, en getuigt van het streven
van Air France en KLM om innovatieve, nieuwe services te bieden,"
aldus Patrick Roux, Senior Vice President Marketing Air France KLM.
"We streven ernaar om zo veel mogelijk passagiers een comfortabele en
probleemloze reiservaring te bieden zonder onnodig `papierwerk' zegt
Martijn van der Zee, Vice President E-commerce Air France KLM.
Over KLM
De Koninklijke Luchtvaart Maatschappij is in 1919 opgericht en de
oudste, nog onder haar oorspronkelijke naam opererende,
luchtvaartmaatschappij ter wereld. In 2004 fuseerden Air France en KLM
tot AIR FRANCE KLM. Zo ontstond de sterkste Europese luchtvaartgroep,
gebaseerd op twee krachtige merken en hubs, Amsterdam Airport Schiphol
en Parijs Charles de Gaulle. Met behoud van eigen identiteit worden
drie kernactiviteiten gecoördineerd: vervoer van passagiers, vracht en
vliegtuigonderhoud.
In Nederland vormt KLM de kern van de KLM Groep waar ook KLM
cityhopper en transavia.com deel van uitmaken. KLM bedient 137
bestemmingen met een moderne vloot van 114 vliegtuigen en is met ruim
33.000 medewerkers wereldwijd actief. Een speler die voorop staat in
de luchtvaartindustrie, met een betrouwbare operatie, die met
bezieling en op een duurzame manier innoveert in klantgerichte
producten.
KLM is lid van SkyTeam, de luchtvaartalliantie die een netwerk biedt
van 905 bestemmingen in ruim 169 landen op zes continenten. Het
netwerk van KLM verbindt alle belangrijke economische regio's in de
wereld met Nederland en is daarmee een stimulans voor de economie.
De KLM Groep behaalde in het boekjaar 2007/2008 een omzet van 8.0
miljard euro. Het positief bedrijfsresultaat bedroeg 553 miljoen euro
en het netto resultaat 291 miljoen euro.
Publicatie datum: 09 maart 2009
KLM