Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Pilot van start bij groep topondernemers
Levensmiddelenkrant lanceert vaktelevisie

NIEUWVEEN -Supermarktvakblad Levensmiddelenkrant lanceert binnen enkele weken vaktelevisie voor supermarktondernemers en hun medewerkers. Via beeldschermen in kantines worden onder meer vakkennis en nieuws uit de sector doorgegeven. Ondernemers kunnen via het medium ook communiceren met het eigen personeel. Het Vakcentrum Levensmiddelen committeert zich aan het initiatief.

De keuze voor narrowcasting en televisie als vakmedium is volgens Ondernemers Pers Nederland (OPN), de uitgever van Levensmiddelenkrant, een logische. "Diverse studies hebben uitgewezen dat internet als nieuwsbron voor het supermarktkanaal nauwelijks werkt", stelt Steffen van Beek, directeur redactie bij OPN. "Slechts 20 procent van de supermarktondernemers zegt wel eens nieuws op het net te bekijken, maar dat is altijd kortstondig en niet gericht op het verrijken van vakkennis." Het initiatief van Levensmiddelenkrant gaat in eerste instantie om een narrowcasting- en televisiepilot in kantines bij een tiental topondernemers van verschillende supermarktformules. Na de pilot moet een uitrol plaatsvinden en vanaf het najaar worden dagelijks uitzendingen verzorgd. Via de schermen, die gratis ter beschikking worden gesteld aan zelfstandigen, worden met name vakinhoudelijke items gebracht, zoals assortimentskennis, klantvriendelijkheid, veiligheid en hygiëne. Daarnaast krijgt het laatste nieuws uit de branche een belangrijke plaats. "Het medium laat zien dat de supermarkt een dynamische branche is", aldus Van Beek.

Het Vakcentrum, de branchevereniging voor zelfstandige supermartktondernemers in Nederland, schaart zich achter het initiatief. Directeur Patricia Hoogstraten: "Het Vakcentrum juicht het initiatief toe, omdat het de zelfstandige ondernemers een extra communicatiemiddel biedt om medewerkers te informeren en verder te professionaliseren."

Noot voor de redactie,