NIEUWSBERICHT
Utrecht, 6 maart 2009
Capgemini lanceert uitbreiding op technologieplatform BPOpenTM
Capgemini heeft het wereldwijd toegepaste technologieplatform BPOpenTM uitgebreid met een
nieuw framework gebaseerd op Teamworks® BPM-software van Lombardi. Dit framework
omvat innovatieve tools voor procesbewaking en performance management, waarmee
gebruikers van BPOpenTM hun bestaande Business Process Outsourcing-activiteiten verder
kunnen verbeteren.
Het nieuwe pakket met tools geeft klanten van Capgemini onder meer de beschikking over best
practices, waardoor de meest innovatieve technologieën bij het toepassen van outsourcingmodellen
beschikbaar komen. De nieuwe versie van het wereldwijde geïntegreerde serviceplatform BPOpenTM
zal in de loop van 2009 geleidelijk worden uitgerold bij klanten in alle sectoren.
"Capgemini gaat wereldwijd voorop in de innovatie op het gebied van outsourcing. Met deze nieuwe
uitbreidingen van ons technologieplatform BPOpenTM krijgen onze klanten toegang tot de beste
technologie die beschikbaar is voor het versnellen van het outsourcingproces en het optimaliseren
van de voordelen", aldus Hubert Giraud, hoofd BPO bij Capgemini.
Alle pakketten met tools binnen het technologieplatform BPOpenTM zijn snel en probleemloos
inzetbaar, zonder dat het nodig is om voor elke klant een nieuw systeem te bouwen. Dit is de eerste
keer dat Capgemini samenwerkt met Lombardi om het bestaande workflow-platform uit te breiden.
"We werken al geruime tijd nauw samen met het team van Capgemini aan het opzetten van een
standaardmodel voor klantprocessen voor hun outsourcingklanten waarmee zij hun workflow- en
procesmanagement kunnen verbeteren. Deze stap onderstreept het streven van Capgemini om met
innovatieve oplossingen te blijven komen voor de steeds grotere financiële druk en tijdsdruk die hun
klanten ervaren", aldus Rod Favaron, CEO van Lombardi.
NIEUWSBERICHT
Meer informatie, rapporten en cijfers over BPO: www.capgemini.com/services/outsourcing/bpo/
EINDE NIEUWSBERICHT
Over Capgemini
Capgemini levert aantoonbaar toegevoegde waarde aan de prestaties en veranderingsprocessen van
zijn klanten in een groot aantal branches. Dit gebeurt met een compleet en innovatief aanbod van
consulting-, technology- en outsourcingdiensten, die vrijheid creëren in het ondernemerschap van de
klanten. Daarbij werkt Capgemini op een onderscheidende manier - the Collaborative Business
ExperienceTM - samen met zijn klanten aan het behalen van snellere en betere resultaten. Bovendien
wordt gebruikgemaakt van het eigen wereldwijde leveringsmodel Rightshore®, met als doel de juiste
resources op de juiste locatie tegen concurrerende prijzen te kunnen leveren.
Capgemini heeft vestigingen in 36 landen en heeft wereldwijd meer dan 88.000 medewerkers in
dienst. De organisatie realiseerde in 2007 een omzet van 8,7 miljard euro. Meer informatie is
beschikbaar op www.nl.capgemini.com.
Cap Gemini Nederland